تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته پاییزی

برای رهایی از دود و دم شهر تهران باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان بوستان جنگلی لویزان در شهر تهران است که  در بخش شمیرانات واقع شده است و در حدود 1100 هکتار وسعت دارد و جزء یکی از بزرگ ترین فضاهای سبز تهران به شمار می رود و بیشترین فضای آن دارای کاربرد تفریحی است.

بسته گردشگری برای چهارشنبه عصر//////پارک جنگلی لویزان، تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته پاییزی

امکانات رفاهی بوستان جنگلی لویزان

بوستان جنگلی لویزان دارای فضای مناسبی برای تفریح خانواده‌ها است و با توجه به فضای طبیعی موجود در آن و همچنین مسیری که از میان طبیعت این پارک عبور می‌کند، مناظر دلنشینی را برای گردشگران به وجود آورده است.

درختان بلند و سربه فلک کشیده بوستان جنگلی لویزان در فصل پاییز، تصاویر دلنوازی را برای مراجعان این بوستان رقم می زند. اختصاص دو درب ویژه گردشگران عبور و مرور افراد را آسان کرده است.

در بالاترین بخش پارک جنگلی لویزان هتل، سفره خانه، بوفه، کافی شاپ، تالار و یک مسجد وجود دارد و عوامل و کارکنان این مجموعه ها در جهت ارائه خدمات رفاهی به گردشگران این بوستان فعالیت می کنند. همچنین می توان به تعداد قابل توجهی آلاچیق، کباب پز، سطل های زباله و نیمکت در نقطه بالای بوستان جنگلی لویزان اشاره کرد.

از بالای پارک جنگلی لویزان می توان نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را از لابه لای درختان همیشه سبز آن مشاهده کرد. به ویژه در هنگام شب، تماشای پایتخت از این پارک بسیار تماشایی و لذت بخش است.

بسته گردشگری برای چهارشنبه عصر//////پارک جنگلی لویزان، تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته پاییزی

یک آخر هفته شاد در تفریحگاهی دلپذیر

 پارک جنگلی لویزان تهران در اوایل دهه ۱۳۴۰ با هدف جلوگیری از گسترش بافت شهری و به صورت مصنوعی ایجاد شد و در حال حاضر به عنوان یک تفریحگاه دلنشین و دلپذیر برای مردم پایتخت تبدیل شده است.

بسیاری از مردم شهر تهران پایان هفته خود را با سپری کردن در بوستان جنگلی لویزان می گذرانند و از حضور در این بوستان استقبال خوبی صورت گرفته است.

از زمان احداث باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان، وجود پرنده ها هم به جذابیت های بیشمار این بوستان اضافه شده است و گونه های مختلف گیاهی شامل درختانی مثل کاج، انواع سرو، چنار، اقاقیا، زبان گنجشک توت و مو هم پوشش گیاهی این بوستان را تشکیل می دهند.

توصیه مسیر یاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به بوستان جنگلی لویزان

بوستان جنگلی لویزان در 13 کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد و از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به ده لویزان می‌رسد.

درب اصلی بوستان لویزان در سمت بزرگراه هنگام در قسمت ابتدایی بزرگراه شهید همت و پایین اتوبان بابایی واقع است و پس از طی کردن مسیری پر پیچ و تاب و باریک که اطراف آن با درختان کهنسال و گیاهان زیبا پوشیده شده به ورودی اصلی پارک جنگلی می رسید.

 
این بوستان یک درب ورودی دیگر نیز دارد که آن طور که گفته می شود دربی است که به سمت ده لویزان باز می شود.
 
برای رفتن به بوستان جنگلی لویزان می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی چون مترو نیز به این بوستان وارد شوید. نزدیکترین ایستگاه مترو به محله لویزان و  بوستان جنگلی آن  ایستگاه متروی  حسین آباد و ایستگاه نوبنیاد است.
بسته گردشگری برای چهارشنبه عصر//////پارک جنگلی لویزان، تفریحگاهی دلپذیر برای یک آخر هفته پاییزی