چادر و پلاستیک نیاز اساسی زلزله زدگان کرمانشاهی

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ؛ در رابطه با تمهیدات سازمان مدیریت بحران کشور پیرامون اسکان موقت مردم زلزله زده استان کرمانشاه با توجه به بارش باران اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی و فرصت کم تنها توانستیم روی چادرها پلاستیک بکشیم و خود مردم روستاها هم اطراف چادرها را با خاک، شن و ماسه مسدود و از ورود آب باران به داخل چادرها جلوگیری کردند.

نجار با بیان اینکه چادر و پلاستیک از جمله نیازهای اساسی زلزله زدگان است، ادامه داد: در حال حاضر چادر و پلاستیک در اختیار همه زلزله زدگان قرار گرفته است و برخی از افراد در مناطق شهری سرپل ذهاب جهت عایق کردن و ممانعت از ورود آب به چادرها نیازمند آموزش هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور افزود: همکاران ما سعی می‌کنند تا به افرادی که چادرهایشان در بارندگی و آب گرفتگی معابر به مشکل برخورده است، کمک کنند.

وی اضافه کرد: برخی از زلزله زدگان به جابجایی، عایق کردن با پلاستیک و تعویض چادرهایشان نیازمند هستند که همکاران ما در حال بررسی و رسیدگی به این موضوعات هستند. نجار با بیان اینکه باید هر چه سریع تر اسکان موقت زلزله زدگان انجام شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا اسکان موقت مردم زلزله زده به وسیله کانکس، مسکن استیجاری یا با ساخت اتاق های کوچک در اسرع وقت انجام شود.