پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت آغاز هفته بسیج

  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه ازاد طی پیامی با تبریک آغاز هفته بسیج، بر لزوم فرهنگی بسیجی و روحیه خستگی ناپذیر در جامعه دانشگاهی امروز بیش از پیش تاکید کرد.

 
متن پیام رئیس دانشگاه آزاد به مناسبت هفته بسیج به شرح زیر است:

پنجم آذر ماه 1358 سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل بسیج، یادآور فداکاری ها و جانفشانی های غیور مردان عرصه جهاد و مبارزه است.

بسیج حرکتی معنوی و برآمده از هویت و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و نمونه عالی درک، هوشمندی و غیرت ملتی برای رسیدن به قله های رفیع استقلال و استکبار ستیزی است که برای دفاع از شرف و عزت این سرزمین، در تاریخ ماندگار شد.

در دوران دفاع مقدس، ایثار و شهادت در این شجره طیبه چنان به اوج رسید که نگاه همگان را مشحون از بهت و حیرت کرد و الگوی بزرگ پاسداری از میهن برای فرزندان این سرزمین را به یادگار گذاشت؛ این مکتب عشق، میعادگاه اسطوره های پاسداری هستند که جانانه با داعشیان و تکفیریان صهیونیستی و برهم زنندگان امنیت منطقه به مبارزه ایستادند که برای همیشه از صفحه روزگار محو شدند و بار دیگر برگ زرینی را در تاریخ ملت بزرگ ایران به یادگار گذاشتند.

امروز جامعه دانشگاهی، بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ بسیجی و روحیه خستگی ناپذیر نیاز دارد تا مسیرهای پر پیچ و خم توسعه و تعالی دانش را با جرات علمی هموار و تعهد و تخصص را معنایی دوباره کند.

سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به عنوان نهادی مردمی و متعهد را به همه بسیجیان تبریک و تهنیت می گویم و از خداوند منان توفیق بیشتر همه بسیجیان را که در راه تحقق آرمان های ایران اسلامی قدم بر می دارند، آرزومندم.