پس از 40 سالگی این جملات را به زبان نیاورید

هیچ قانونی برای بایدها و نبایدهای ما وجود ندارد. ما از این که وارد مرحله جدیدی از زندگی مان شده ایم، نه تنها نباید خودمان را محدود کنیم، بلکه باید با خوشحالی تمام از این که یک شمع دیگر را نیز فوت می کنیم خوشحال باشیم.

 زمانی که وارد دهه 40 سالگی زندگی مان می شویم، احساس می کنیم کهدوران جوانی خود را پشت سر گذاشته ایم، به همین دلیل خود را از بسیاری کارها محروم می کنیم. اما هیچ قانونی برای بایدها و نبایدهای ما وجود ندارد. ما از این که وارد مرحله جدیدی از زندگی مان شده ایم، نه تنها نباید خودمان را محدود کنیم، بلکه باید با خوشحالی تمام از این که یک شمع دیگر را نیز فوت می کنیم خوشحال باشیم.

 این کار برای من خیلی دیر است

شاید به فکر تغییر شغل، تغییر محل زندگی، تغییر ظاهر و... باشید یا حتی بخواهید موقعیت خود را در رابطه عاطفی تغییر دهید اما زمانی که احساس می کنید در دهه 40 زندگی تان هستید، از انجام این کارها پشیمان می شوید. در واقع برای تغییر سبک زندگی، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و این طرز فکر تنها ما را محدود می کند تا از پیشرفت های زندگی مان دست بکشیم. یکی از روانشناسان می گوید.بهترین سن برای تو همین حالاست.

 زندگی در جوانی ساده تر بود

خب این جمله را خیلی از افراد مسن قبول ندارند زیرا معتقدند که استرس و نشانه های عصبانیت و افسردگی در جوان تر ها به مراتب بیشتر از افراد مسن است. در واقع با افزایش سن، افراد حس بهتری نسبت به خود و زندگی اطراف شان پیدا می کنند. بنابراین اگر شما هم فکر می کنید که زندگی در دوران جوانی ساده تر بوده، بد نیست که بار دیگر در افکارتان تجدید نظر و دقیق تر دوران جوانی تان را با دوران میان سالی تان مقایسه کنید.

 هیچ کسی دوست ندارد که با من در ارتباط باشد

این هم یکی دیگر از افکار منفی ایست که گریبان افراد بالای 40 سال را می گیرد. افراد مجرد در این سن و سال احساس می کنند که هیچ فردی تمایل به برقراری ارتباط با آنها ندارد، در صورتی که واقعیت غیر این است. عشق سن و سال سرش نمی شود، بنابراین سن را فراموش کنید و به دنبال هدفی که در سر دارید، باشید.

 برای تغییر، دیر است

هیچوقت برای تغییر دیر نیست، در واقع ما تا آخر عمرمان وقت داریم به زندگی مان تغییر دهیم. بنابراین این فکر که برای رشد و تغییر دیر است، تنها بدبینی فرد را نشان می دهد. بنابراین تا جایی که توان دارید، برای رشد و پیشرفت خود تلاش کنید.

 چرا این اتفاق برای من افتاد؟

بسیاری از ما انسان ها خودمان را برای اتفاقاتی که در زندگی مان افتاده، سرزنش می کنیم اما بهتر است که همه چیز را به دست سرنوشت بسپاریم و از تک تک لحظه های زندگی خود نهایت لذت را ببریم. تنها در صورتی که نمی توانید یک اتفاق تلخ زندگی تان را هضم کنید، بهتر است که از یک مشاور کمک بگیرید. اما در نهایت بدانید که هیچ اتفاقی بدون دلیل رخ نمی دهد و حتما حکمتی در کار بوده که شما از آن بی خبرید.

 از کارم متنفرم اما نمی توانم رهایش کنم

اگر از کارتان راضی نیستید، در هر سنی که هستید باید آن را رها کنید. ما زمان زیادی را در محیط کار می گذرانیم، بنابراین باید به دنبال شغلی باشیم که از آن لذت می بریم، در غیر این صورت عمر خود را بی جهت بر باد داده ایم. طبق تحقیقات انجام شده، 82% افراد در سن 45 سالگی به بعد به کار مورد علاقه شان روی آوردند و در آن موفق شدند زیرا در آن سن تجربه کافی را به دست آورده و بهتر می توانند برای آینده شان تصمیم بگیرند.

 من اشتباهات زیادی را در زندگی ام مرتکب شده ام و حال نمی توانم زندگی مورد علاقه ام را داشته باشم

حتی اگر اشتباهات زیادی را در زندگی مان مرتکب شده ایم، بهتر است که گذشته را رها کنیم و به فکر جبران باشیم. هر لحظه از زندگی فرصتی است تا برای آنچه می خواهیم به دست آوریم، تلاش کنیم. گذشته خود را با آینده تان یکی ندانید. شما هر زمانی که اراده کنید می توانید مسیر درست زندگی را در پیش بگیرید، تنها کافی ست که بخواهید.

 توان دویدن ندارم

شاید فکر کنید که با بالا رفتن سن تان توان دویدن ندارید، اما واقعیت این است که هر چه سن ما بالاتر می رود، دویدن فواید بیشتری برایمان خواهد داشت. طبق تحقیقاتی که روی افراد بالای 65 سال انجام شد، ثابت شده که افرادی که هفته ای سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه می دوند، از سلامت جسمانی بالاتری نسبت به افرادی که پیاده روی را به جای دویدن انتخاب کرده اند، برخوردارند. در واقع دویدن موجب جوانی می شود، پس این ورزش را از برنامه زندگی تان حذف نکنید.

 جذابیت خود را از دست داده ام

درست است که دوران جوانی جذاب ترین دوران زندگی ماست اما به گفته هال بری، ستاره 51 ساله هالیوودی: «جذابیت در ذهن ما انسان هاست. هر چه سن ما بالاتر می رود، احساس راحتی بیشتری خواهیم کرد، برای خودمان ارزش بیشتری قائلیم و دوست داریم که از هر لحظه زندگی مان نهایت لذت را ببریم.»

 من پیر و چاقم

جدا از این که این جمله شما را فردی غرغرو جلوه می دهد، تاثیر منفی بر رابطه و احساسی که نسبت به خودتان دارید، ایجاد می کند. جملات منفی بر روحیه شما تاثیر می گذارند و عزت نفس را از شما می گیرند. چه کسی دوست دارد که همچین حسی نسبت به خود داشته باشد؟! پس نگاه خوش بینانه تری به خودتان داشت باشید.

 یوگا مناسب افراد جوان است

تحقیقی روی 56 خانم در سنین 50 تا 79 سالگی انجام شد. طبق این تحقیق آنها به مدت 20 هفته هر روز 90 دقیقه در کلاس های یوگا حاضر می شدند. پس از اتمام این دوره ثابت شد که یوگا انعطاف پذیری و تحرک آنها را، بدون توجه به سن شان، بالا برد.

 کاهش وزن غیر ممکن است

درست است که در سن بالای 30 سالگی، بدین علت که متابولیسم بدن کندتر پیش می رود، کاهش وزن نیز سخت تر می شود اما این کار غیر ممکن نیست. ما می توانیم با راههای ساده ای چون حذف شیرینی جات، مصرف غذاهای سالم تر، ورزش کردن و مصرف پروتئین بیشتر برای صبحانه، به وزن ایده آل خود دست یابیم.

 برای انجام علاقمندی هایم، دیر است

زمان به سرعت در حال گذر است، اما این ماییم که تصمیم می گیریم آن را چگونه بگذرانیم. مهم نیست که در چه سنی به سر می برید، شما باید برنامه های زندگی تان را اولویت بندی کنید. بنابراین اگر تا این سن هنوز به دنبال علاقمندی هایتان نرفته اید، زمان آن است که آنها را در اولویت برنامه هایتان قرار دهید.

 بهترین سالهای عمر من گذشت

یادتان باشد که کلمات قدرت دارند. شما به هر چه باور داشته باشید، همان برایتان رخ می دهد. بنابراین باور کنید که بهترین ها هنوز در انتظار شماست و هر دوره از زندگی ارزش و زیبایی خاص خود را دارد.