خواص پروبیوتیک بر کودکان را بشناسید

  یکی از مکمل‌هایی که در سراسر دنیا استفاده می‌شود پروبیوتیک‌ها، یا استفاده از باکتری‌های "خوب" در رژیم غذایی به منظور ارتقا یک سیستم هضم و ایمنی سالم است.

این ممکن است کمی شگفت انگیز به نظر برسد اما این طور نیست- در واقع شما هر زمانی که ماست با کشت‌های زنده و فعال می‌خورید از پروبیوتیک‌ها استفاده می‌کنید.

فواید سلامت باکتری‌ها از دوران باستان مورد توجه بوده‌اند، اما پژوهش‌ها سرانجام به تایید شواهد پیشین رسیده‌اند.

به سیستم هضم‌تان به عنوان یک کلان شهر بسیار بزرگ پر از باکتری‌ها فکر کنید و شما یک زمین دار (مالک) هستید که این فضا را دارد و آنها اجاره می‌کنند.

بیشتر این باکتری‌ها مستاجرهای خوبی هستند و در واقع از روش‌های متفاوتی به سلامت شما کمک می‌کنند، اما بقیه باکتری‌ها مخربند؛ آنها هجوم می‌آورند و ویرانی بزرگی در دارایی‌تان ایجاد می‌کنند.

داشتن تعادل مناسب باکتری‌ها در سیستم هضم‌تان برای سلامت حیاتی است.

آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند به نابودی انبوهی از باکتری‌های عفونی کمک کنند اما آسیب یکسانی نیز به انواع خوب می‌زنند.

روش دیگر، فراهم نمودن جریان مداومی از مستاجرهای خوب برای بیرون راندن انواع بد و پیشگیری از عفونت در جای اول است.

این اصل اساسی پروبیوتیک‌ها است: در کاربرد پیشگیرانه، میتوانند به دفع کردن عفونت‌های بالقوه کمک کنند، یا همراه با آنتی بیوتیک‌ها در طول یک بیماری به‌کار روند، می‌توانند به خارج راندن باکتری‌های بد کمک کنند و تعادل سالم‌تری در سیستم هضم شما ایجاد نمایند.

از آنجایی که باکتری‌های پروبیوتیک در حال حاضر در دستگاه هضمی ما وجود دارند، کاملا بی‌آزار هستند.

در بسیاری اوقات پزشکان پروبیوتیک‌ها را به عنوان یک درمان برای نوزادان تازه به دنیا آمده و نوزادان بزرگتر با احتیاط به‌کار می‌برند.

نشان داده شده که پروبیوتیک‌ها در چندین وضعیت سودمندند.

یکی اینکه، تقریبا همه نوزادان گاهی اوقات با عفونت گوارشی آسیب می‌بینند که منجر به اسهال می‌شود، معمولا توسط یک روتا ویروس ایجاد می‌شود.

مطالعات بسیاری بر روی کودکان بستری شده با این بیماری نشان دادند که مکمل یاری آنها با پروبیوتیک‌ها میانگین دوره و شدت اسهال‌شان را کاهش می‌دهد.

باکتری‌های خوب نیز در پیشگیری از اسهال که گاهی اوقات می‌تواند در کودکان تحت درمان با آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های معمول بوجود آید امیدواری ایجاد کرده‌اند و گرچه هنوز شواهد کامل نیست مطالعاتی برای بررسی این امر که چگونه پروبیوتیک‌های داده شده به نوزادان یا مادران باردار یا شیرده می‌تواند آلرژی‌ها و آسم را در کودکان پیشگیری کند یا آنها را کاهش دهد شروع شده است.

کاربرد پروبیوتیک‌ها به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه، در موقعیت‌هایی که کودکتان می‌تواند در معرض عفونت‌ها قرار گیرد، مانند مدت زمان بستری در بیمارستان یا در مهدکودک معقول است. والدینی که در حال حاضر در ایالات متحده علاقه‌مند به دادن پروبیوتیک‌ها به کودکانشان هستند، با چالش‌هایی مواجه‌اند.

مکمل‌ها بهترین شانس شما هستند زیرا اغلب ماست‌ها، ارگانیسم‌های زنده کافی ندارند که پروبیوتیک‌های واقعی در نظر گرفته شوند و مکمل‌های پروبیوتیک با تمام مشکلات صنعت غنی‌سازی مواجه هستند- فقدان قوانین و تضمین این که محصول آنچه که می‌گوید انجام دهد.

 با وجود این، می‌توانند برخی انواع معتبر را در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های غذای سالم بیابید.

گرچه آنها اغلب گران قیمت هستند، بهترین انواع تضمین می‌کند که هر قرص حاوی حدود یک میلیارد باکتری است (شما به خوردن مقدار زیادی باکتری نیاز دارید تا مطمئن باشید تعداد کافی باکتری در طول سفر در معده و روده‌هایتان زنده خواهند ماند و نتیجتا اثرات خود را داشته باشند).

هر چند چندین نوع مختلف باکتری در پروبیوتیک‌ها یافت می‌شوند، نوعی که به عنوان یک مکمل بهتر مطالعه شده لاکتوباسیلوس کازئی است.

مثل هر مکملی، بگذارید پزشکتان در مورد هر پروبیوتیکی که میخواهید مصرف کنید اطلاع داشته باشد و به یاد داشته باشید که آنها نمی‌توانند جایگزین درمان پزشکی بیماری یا عفونت شوند.

امروزه شیرهای خشک مخصوص نوزاد در اروپا اغلب پروبیوتیک‌هایی برای تقلید از فواید سلامت شیر مادر دارند.

آمریکایی‌ها درباره ایده خوردن باکتری‌های زنده کمی نامطمئن‌اند، بنابراین شرکت‌ها امروزه بر استراتژی مرتبطی به نام پرهبیوتیک‌ها تمرکز می‌کنند. که باکتری نیستند، این مواد در معده و روده باریک کاملا هضم نمی‌شوند، تا اینکه سفرشان در کولون به پایان می‌رسد جایی که به عنوان غذایی برای باکتری‌های خوب به کار می‌روند. مثالی از پرهبیوتیک‌های طبیعی اولیگوساکاریدها هستند، نوعی کربوهیدرات در شیر مادر.

امروزه آنها به صورت اولیگوساکاریدهای فروکتوز یا اینولین به بعضی از فرمولاهای نوزاد اضافه می‌شوند، گرچه مطالعات هنوز نشان نداده‌اند که پرهبیوتیک‌ها همان اثر باکتری‌های زنده خورده شده را دارند، اما آنها مطمئنا آسیب نمی‌رسانند و احتمالا مفید هستند.