توزیع ۳۲هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان زلزله‌زده

علیرضا حاجیان‌زاده در رابطه با اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بحث زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: هر زلزله ای علاوه بر مشکلات جانی و مالی, آسیب‌های روحی و روانی را به همراه دارد که این آسیب‌ها در کودکان بسیار بیشتر است. بسیاری از آنها دوستان, پدر و مادر یا خواهر و برادر خود را از دست می‌دهند و این مسئله آسیب‌های روحی بسیاری دارد.

وی افزود: در بحث امدادرسانی‌های مرسوم نیاز است تا امداد روحی و روانی از کودکان اتفاق بیفتد و بهداشت روانی آنها حفظ شود تا چند ماهی را که قرار است در شرایط نامناسب و بدون خانه زندگی می‌کنند یا اعضای خانواده را از دست داده‌اند, امید به زندگی خود را حفظ کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در بحث زلزله ماموریت حوزه عاطفی کانون پررنگ می‌شود و در زلزله کرمانشاه در این رابطه اقداماتی را انجام دادیم و ستاد کودکان و نوجوانان را راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این ستاد بیان کرد: مربیان کانون از سراسر کشور اعلام آمادگی برای حضور در کرمانشاه داشتند و از فردای حادثه زلزله مربیان اعزام شدند و اقدام به بازی‌های گروهی, ایجاد نشاط و تحرک, نمایش عروسکی, قصه گویی و کتابخوانی گروهی در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی می‌کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: کتابخانه سیار در این مناطق مستقر کرده‌ایم و مربیان نیز در آنجا حضور دارند و کتابخانه‌های سیار به روستاها نیز اعزام می‌شوند و در شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دو کمپ ایجاد کرده‌ایم تا مربیان در آنجا مستقر شوند و 10 مربی نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: فراخوان اهدای کالاهای فرهنگی از جمله اسباب بازی, لوازم التحریر و کتاب‌های مناسب کودکان و نوجوانان را در سراسر کشور اعلام کرده‌ایم و 70 مرکز در کل کشور و  5 مرکز در تهران برای جمع آوری این هدایا ایجاد شده است و کمک‌های جمع شده در مناطق زلزله زده توزیع می‌شود.

حاحیان‌زاده با اشاره به طرح کانون مدرسه بیان کرد: مراکز کانون با مدارس در ارتباطند و دانش‌آموزان به کانون می‌روند و قصه‌گویی, تئاتر و بازی‌های گروهی مرتبط با محتوای کتاب‌های درسی طراحی می‌شود و در مناطق زلزله زده برای اینکه بچه‌ها از کتاب درسی دور نباشند این طرح را به شکل گسترده اجرا می‌کنیم و با روش بازی و روش‌های هنری دروس برای آنها تکرار می‌شود.

وی افزود: 32 هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه و در میان دانش‌آموزان مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد, این لوازم تولیدات کانون پرورش فکری است.

حاجیان‌زاده با اشاره به ارسال 20 هزار جلد کتاب از انتشارات کانون پرورشی و فکری افزود: 5 هزار عروسک دارا و سارا به همراه هزار عروسک دیگر به مناطق زلزله زده ارسال شدند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اعزام هنرمندان تلویزیونی در بحث کودکان و اجرای برنامه توسط آنها در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: دو کامیونت نمایشی داریم که امکانات اجرای برنامه ویژه کودکان در مناطق زلزله زده را دارند.