به گزارش ايسنا به عنوان مثال متن يكي از پيامكها به شرح زير است: "از ام تي ان ايرانسل؛ مشترك گرامي شما در جشنواره ايرانسل (شهرهاي مختلف) به قيد قرعه برنده يك عدد گوشي (نوكيا-N۸) به همراه يك عدد (سيمكارت دايمي) ايرانسل شدهايد. لطفا جهت دريافت مدارك خود را از قبيل نام، نام خانوادگي، شماره شناسنامه، تاريخ تولد، كد پستي، آدرس دقيق به همراه سريال ۹رقمي پشت سيمكارت را به شماره ... اس ام اس كنيد؛ با تشكر از انتخابتان".

اما مسوولان ایرانسل در تماس خبرنگار ایسنا اعلام کردند همانطور که پیش از این اعلام کرده‌اند این پیامک‌ها از طرف ایرانسل فرستاده نشده است و این اپراتور تنها با شماره ۰۹۳۵۱۰۰۰۰۰۰ با مشترکان خود تماس می‌گیرد که ایرانسل این موضوع را در اطلاعیه‌ای به آگاهی مشترکانش رسانده است.

هم‌چنین در پیامک‌های ایرانسل به جای شماره ارسال کننده پیام کوتاه عبارت irancell درج میشود. این اپراتور هرگز اطلاعات خصوصی و یا وجهی را برای ارسال هدیه از مشترکانش از طریق پیام کوتاه یا تماس ورودی طلب نمی‌کند و اسامی برندگان قرعه کشی‌ها و مسابقات ایرانسل منحصرا از طریق وبسایت رسمی این شرکت به نشانی irancell. ir و همینطور اطلاعیه‌ها و اخبار رسمی این شرکت منتشر می‌شود.

اگر شما با چنین پیامک‌هایی برخورد کردید می‌توانید با شماره ۷۰۰ از سیم کارت ایرانسل خود و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط تماس بگیرید.

اما سال گذشته نیز شرکت مخابرات استان زنجان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به برخی سوءاستفاده‌ها با عنوان برنده شدن در جوایز همراه اول به مشترکان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده بود: در روزهای اخیر عده‌ای سودجو با ارسال پیامک‌هایی به مشترکان همراه اول با عناوین برنده شدن جوایز شامل لوازم خانگی و… خواستار ارسال مشخصات مشترکان شده و سپس با اعلام شماره دیگر خواستار ارسال شارژ به مبالغ مختلف برای دریافت هدیه شده‌اند.

روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران هم در این باره اعلام کرد اسامی برندگان طرح‌های تشویقی و مسابقات پیامکی همراه اول با قابلیت جست‌وجو در وب‌سایت این شرکت قرار می‌گیرد و مشترکان این اپراتور جهت اطلاع از برنده شدن خود فقط به وب سایت همراه اول به نشانی www. mci. ir مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: در بعضی موارد، عده‌ای سودجو با ارسال پیامک، ای‌میل و یا تماس با مشترکان، بابت برنده شدن جوایز همراه اول مبالغی را طلب می‌کنند که هوشیاری هموطنان را می‌طلبد و کلیه قرعه کشی‌های جوایز طرح‌های تشویقی همراه اول با حضور و نظارت نمایندگان دادستانی و صداوسیما انجام می‌شود و دریافت تمامی جوایز این شرکت رایگان بوده و اسامی برندگان در سایت همراه اول قابل مشاهده است.

همراه اول در پایان این اطلاعیه از هموطنان خواسته است که ضمن عدم توجه به این پیامک‌ها و تماس‌ها، ‌ اینگونه موارد را به مراجع قانونی نظیر بازرسی شرکت ارتباطات سیار ایران گزارش کنند.

نکته جالب توجه اينجاست که هنگام تماس با شماره ايرانسلي كه اين پيامك را ارسال كرده صداي ضبط شده مبني بر اينكه به ام تي ان ايرانسل خوش آمديد؛ شما به اپراتور وصل ميشويد، شنيده ميشود که طبق بررسي انجام گرفته از سوي ايرانسل، اين فرد کلاهبردار صداي انتظار مرکز تماس شبانه روزي ايرانسل را برروي منشي تلفني گوشي تلفن همراه خود ضبط کرده است.