به گزارش ايسنا: سرهنگ محسن ميربهرسي ضمن هشدار به كاربران اينترنت گفت: دوستان شما در فيسبوك يا ديگر شبكههاي اجتماعي دوستيابي ممكن است، هكرها يا كلاهبردار اينترنتي باشند كه قصد دارند اطلاعات خصوصي و حساس شما را به سرقت ببرند.

میربهرسی با بیان اینکه شیوه‌های مورد استفاده هکرها تا بدان حد پیچیده شده که حتی ممکن است افراد متخصص و حرفه‌ای را نیز فریب دهد گفت: هکرها، کلاهبرداران را به عنوان دوست در شبکه‌های اجتماعی خارجی تایید کرده و از این طریق دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی را ممکن کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: برای این کار هکرها با جمع‌آوری اطلاعات در مورد کاربر مورد نظرشان، تلاش می‌کنند یکی از دوستان وی را که در این سایت عضویت ندارد را به عنوان هدف انتخاب کرده و او هم به علت بی‌توجهی نمی‌تواند متوجه واقعیت مطلب شود.

وی افزود: در نتیجه این کاربر فریب خورده و دسترسی به اطلاعات حساس خود را برای هکرها ممکن می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هکرها از این اطلاعات برای باجگیری، فریب، خالی‌کردن حساب بانکی افراد، ارسال هرزنامه و سرقت اطلاعات خصوصی و محرمانه سوء استفاده می‌کنند.

ميربهرسي به كاربران شبكههاي اجتماعي توصيه كرد قبل از تاييد افراد به عنوان دوست ابتدا هويت واقعي آنان را شناسايي كنند و از ارسال درخواست توسط او مطمئن شوند.