ده‌ها دروغ خلاف واقع، گنده‌گویی و توهین در حرفهای اخیر احمدی نژاد وجود دارد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(سه شنبه) برگزار شد، با تبریک سالروز امامت امام زمان (ع) اظهار داشت: میلاد پیامبر و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت را تبریک می گویم و همچنین به بازماندگان زلزله استان کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنم و از تمام قشرهای جامعه که نوع دوستی خود را نشان دادند، تشکر می کنم.

وی افزود: از سایر نیروهای حاضر در صحنه از جمله سپاه، ارتش، هلال احمر هم تشکر می کنم و همه باید سعی کنیم از آلام بازماندگان کم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: باید در مرحله اول مسکن و نیازهای اولیه زلزله زدگان را تامین کنیم.

وی افزود:با کمال تاسف موادمخدر رو به افزایش است و از ابتدای سال 96 تا آبان ماه، بیش از 221 هزار کیلو از انواع موادمخدر کشف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: 10 هزار و 9 نفر با آزادی مشروط از زندان آزاد شدند و میزان مجازات 10 هزار و 70 نفر با عفو کم شده است و 3 هزار و 41 نفر نیز با عفو مشروط آزاد شدند.

وی گفت: میزان تماس‌ها با قوه قضاییه از طریق تلفن گویا بالا است که برخی انتقاد و پیشنهاد دارند و در مجموع تماس ها رو به افزایش است و در آبان ماه 136 هزار تماس از طریق وب داشتیم که بیشتر مربوط به نفقه و خانواده بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در مورد اعضای شورای شهر طالقان گفت: هیچ کس از شهرستان طالقان بازداشت نشده است و فقط در شهرستان نظر آباد چند نفر تحت تعقیب هستند.

وی در رابطه با تعاونی اعتباری کاسپین گفت: قرار بود 8 تعاونی منحل و موسسه کاسپین امورات آن ها را پیگیری کند، البته برخی مدیران تعاونی های اعتباری از جمله فرشتگان در بازداشت هستند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:این پرونده دو بخش دارد یکی بخش شناسایی اموال و بازگرداندن اموال به سپرده گذاران که با سرعت در حال اجرا است و دومی تعیین تکلیف سپرده گذاران است که طی برگزاری جلساتی قرار شد خط اعتباری با نظارت در اختیار برخی موسسات و بانک ها قرار دهند تا سپرده ها تعیین تکلیف شوند و بر این اساس قرار شد که به سپرده گذاران کاسپین تا 200 میلیون و موسسه افضل توس و دو موسسه دیگر تا سقف 100میلیون پرداخت شود.

وی گفت:با این روند سپرده 98 درصد سپرده گذاران تعیین و تکلیف می شود.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با سخنرانی محمود احمدی نژاد و صحبت در رابطه با رئیس قوه قضاییه و برادرانش که به گفته مسئولان خلاف است، چرا قوه قضاییه ورود پیدا نمی کند؟ گفت: روزی یک لاتی که هیچ کس به وی توجهی نمی کرد به میدان شهر آمد و شروع کرد به فحاشی و برخی مردم جمع شدند که ببینند که این فرد چه می گوید، حکیمی از این میدان رد می شد و گفت این فرد این کارها را می کند که دیده شود و اگر ما متوقف شویم این فرد به منظور خود رسیده است.

وی ادامه داد: برخی افراد زبانشان به دورغ باز شده و زبانشان هرز شده است و عده ای دیگر خودشان را بالاتر از بقیه می دانند و انسان نمی‌تواند در مورد آن ها نظر دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: یک مورد از صحبت های این آقا را شنیدم، در این صحبت های 40 دقیقه‌ای حقیقتا 10ها دروغ خلاف واقع و گنده گویی و دورغ نسبت به افراد گفته شده است.

وی گفت:به عنوان مثال احمدی نژاد گفته که در کل دنیا زندان، پزشکی قانونی و ثبت در دولت قرار دارد که باید پرسیده شود شما تحقیق کرده‌اید؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد:بی پایه صحبت کردن احمدی نژاد شهره عام و خاص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: احمدی نژاد می گوید این مواد خلاف قانون اساسی به قوه قضاییه وصل است و یعنی می‌گوید مجلس و شورای نگهبان اشتباه می کنند و در جایی دیگر می گوید تنها قوه قضاییه است که 38 سال از آن نقد نشده است و بعد مجری از وی می پرسد که از قوه قضاییه که زیاد نقد شده است که احمدی نژاد پاسخ می دهد حتما آن زمان خوب عمل کرده است.

وی گفت: ما به یاد داریم از همان ابتدا از قوه قضاییه نقد می کردند، حتی فحش هم می دادند. همین بنی صدر کلی از قوه قضاییه نقد کرده است و اسناد هم موجود است و حتی صحبت های این افراد هم کلی نقد است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: خود احمدی نژاد می گوید روزی قوه قضاییه خوب عمل می کرده و امروز بد شده است که باید گفت نباید شخصی عمل کرد و مقداری برای مردم شعور قائل شویم، زیرا مردم دروغ و راست را متوجه می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: این فرد می گوید امور زندان ها چه ربطی به قوه قضاییه دارد و اوایل انقلاب بدون توجه حقوقی مصوبه ای داشت که همین طور بلاتکلیف باقی مانده است، یعنی با این حرف شورای انقلاب متوجه نمی شود که چه چیزی درست است؟

وی افزود: شورای انقلاب بر اساس حکم امام راحل تایید شد و سازمان زندان ها در 6 بهمن سال 64 با رای مجلس به قوه قضاییه سپرده شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:احمدی نژاد می گوید که بیش از 90 درصد دادگاه های ما به گفته خود مسئولان قوه قضاییه غیرعلنی است که این حرف هم دروغ است. زمانی دادگاه های ما علنی بود و رسانه ها حضور داشتند، اما از یک زمانی به بعد قانون اجازه نداد که تا تایید نهایی حکم دادگاه علنی شود. بنده اعتقاد دارم که برگزاری علنی دادگاه خوب و به نفع ما است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: از یک تاریخی به بعد اجازه دادند که برخی پرونده های ملی علنی برگزار شود مانند دادگاه بابک زنجانی که از تلویزیون پخش شد و نکته دیگر اینکه بسیاری از دادگاه ها علنی هستند، اما مورد توجه افراد قرار نمی گیرند.

وی گفت: احمدی نژاد می گوید که دادگاه باید علنی باشد، به غیر از دادگاه خلاف عفت عمومی که این هم اشتباه است. بنده در صفحه این شخص فقط 12 دروغ دیدم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: احمدی نژاد می گوید که 17 میلیون پرونده در قوه قضاییه وجود دارد که دو طرف دارد که 34 میلیون نفر می شود که در قوه قضاییه بر سر آن‌ها می زنند که اولا این دروغ است و 17میلیون پرونده وجود ندارد و این آمار مربوط به 17میلیون نفر نیست، بلکه 15 میلیون نقطه در قوه قضاییه در حال بررسی است و ممکن است یک پرونده در 3، 10 و یا 100 نقطه قوه قضاییه در حال رسیدگی باشد که فقط به دو نفر مربوط است.

وی در رابطه با اینکه چرا احمدی نژاد بازداشت نمی شود؟، گفت: من فقط می گویم حکمت صبر قوه قضاییه در آینده روشن می شود و این صبر که مردم از قوه قضاییه می بینند در آینده روشن می شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این حرف‌ها علیه قوه قضاییه جنبه عمومی دارد و صبر ما روی آن در آینده مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: احمدی نژاد می گوید رییس قوه قضاییه با هئیت منصفه مخالف است و از یک سال و نیم گدشته اجازه نمی دهد که هئیت منصفه تشکیل شود که باید پاسخ داد رییس قوه قضاییه از سال 88 منصوب شده است و هئیت منصفه در سال 88 و 89 تشکیل شد و در این مدت فقط 135 دادگاه مطبوعات با حضور هئیت منصفه تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت:در قانون آمده که الزام کردن قاضی به توجه به نظر هئیت منصفه خلاف قانون است و نمی توان قاضی را ملزم کرد که نظر هیئت منصفه را بپذیرد. بله ما در سال 82 و 83 یک توقف در تشکیل هئیت منصفه داشتیم که ربطی هم به دوران آقای آملی لاریجانی نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت: آقایی گفته بود در جلسه ای که بحران تحریم بود به فیروز آبادی، رئیسی و مصباحی مقدم سکه دادیم و رسید نگرفتیم که این هم دروغ است و چنین جلسه ای تشکیل نشده و این ترکیب دروغ است.

وی افزود: بله در دوره‌ای احمدی نژاد به مناسبتی سکه می‌داد. من در ذهن به یاد دارم حتی 5 سکه هم داده است. اما اگر می گویید در یک جلسه 5 سکه داده دروغ است.

وی در پاسخ به این سوال که رسید هم می دادید؟ گفت: بله از ذی حصابان رسید می گرفتند.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده برادر جهانگیری گفت: این فرد در بازداشت است و پرونده در مرحله کیفر خواست است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مورد رسیدگی به پرونده پیمانکاران متخلف زلزله کرمانشاه گفت: در این پرونده بازرسی کل کشور در حال تحقیق است که هنوز گزارشی ارائه نکرده و دوم در مورد پرونده بیمارستان اسلام آباد به این نتیجه رسیده اند که کوتاهی محرز است و پرونده قضایی هم تشکیل شده و به پیمانکار اجازه داده شده که بیمارستان را مجدد درست و تکمیل کند.

وی در مورد بست نشینی بقایی و روکردن پرونده ای از طرف قاضی پور در مورد بقایی گفت: از بیان محتویات پرونده تا زمان صدور حکم معذور هستم که به زودی حکم صادر می شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:مسئله ای وجود دارد که آیا ما می توانیم اسم متهم را بیان کنیم یا نه؟، برخی می‌گویند تا زمان صدور حکم نمی‌توانیم اسمی از شخص ببریم و گروه دیگری می‌گویند که اگر فرد معروف باشد، می‌توانیم در مورد او صحبت کنیم و اگر به پاسخ سوالات افراد جواب ندهیم ممکن است ابهام ایجاد شود.

وی در مورد توقیف روزنامه کیهان و عدم برخورد با رسانه های ناقض امنیت ملی گفت: تعیین مصداق خلاف امنیت ملی دو گونه است. گاهی مسئله آنقدر واضح است که همه متوجه می شوند که مدعی العموم وارد می شود، اما گاهی مسئله روشن نیست که در این موارد شورای امنیت ملی تصمیم گیری می کند و در مورد روزنامه کیهان هم دبیرخانه شورای امنیت ملی تصمیم گرفته است.

معاون اول قوه قضاییه در مورد اینکه چرا برای رحیم مشایی که تبلیغ علیه نظام داشته قرار کفالت صادر شده و برای دیگران وثیقه چند صد میلیاردی صادر می شود؟ گفت: اگر صرف تبلیغ علیه نظام باشد، حداکثر یک سال زندان دارد و کسی برای این جرم چند میلیارد وثیقه صادر نمی کند و در حال حاضر از کیفر خواست مشایی اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توصیه مشایی در پرونده 3 هزار میلیاردی ثابت شده است? گفت: توصیه دو گونه است گاهی به ناحق است و گاهی هم توصیه از روی شناخت و به حق است. در مورد گرفتن یک وام می توان از روی ضوابط توصیه کرد، اما گاهی با نفوذ و توصیه نا حق وام پرداخت می شود که خلاف است. در حال حاضر در مورد توصیه مشایی اطلاع ندارم و تا زمانی که بنده روی این پرونده کار می کردم از اعمال نفوذ مشایی چیزی پیدا نشد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت:در پرونده 3 هزار میلیاردی 500 نفر حضور داشتند و 180 کیفر خواست صادر شد که فقط در یک کیفر خواست 39 نفر به دادگاه رفتند و در این پرونده افرادی هستند که هنوز محاکمه نشدند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده برای معاون حقوقی نیروی انتظامی به دلیل جلوگیری برای مراجعه افراد به سازمان ثبت پرونده تشکیل شده است، گفت: این یک بحث بین سازمان ثبت و نیروی انتطامی بود. در این رابطه یک پرونده تشکیل شد که در دادسرای نظامی است و به اصل موضوع مربوط نیست و به بحث های حاشیه ای ربط دارد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: مرتضوی سه پرونده داشت، یکی در مورد پرونده قتل در کهریزک بود که عده ای در این پرونده محکوم شدند و مرتضوی در این پرونده به عنوان معاونت در قتل عمد شناخته شد که نهایتا در دادگاه بدوی مرتضوی به جرم معاونت در قتل عمد به 3 سال حبس محکوم شد که چون عذر خواهی کرد به سه سال حبس قطعی محکوم شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: پرونده دوم مربوط به زمان ریاست و تصدی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی و حقوق دریافتی بود که دادگاه بدوی او را به 6 ماه حبس محکوم کرد، اما دادگاه تجدید نظر مرتضوی را تبرئه کرد و پرونده سوم مرتضوی در خصوص سازمان تامین اجتماعی و تحقیق و تفحص مجلس است که هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرتضوی به زندان رجایی شهر نمی رود؟ گفت: هنوز اجرای حکم مراحلی دارد که باید طی شود.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که مقامات کشور انگلیس گفته اند که رایزنی می‌کنیم تا نازنین زاغری آزاد شود، گفت:مقامات انگلیس می گویند ما تلاش می کنیم این فرد محکوم شده و حکمش قطعی است و اگر روزی شرایطی ایجاد شود که بتواند از آزادی مشروط استفاده کند، این فرد هم مانند دیگر زندانیان از فرصت استفاده کند و ما هم اگر زندانی در خارج از کشور داشته باشیم، برای آزادی وی تلاش می‌کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: گزارش این صندوق به قوه قضاییه ارسال نشده است و این پرونده 38 مهتم دارد که عده ای با قید وثیقه آزاد هستند.

وی ادامه داد: آقای امامی نامی در این پرونده بدهکار و متهم بود که به خارج از کشور رفته بود و بازگشته است و یک بدهکار دیگری هم وجود دارد که هنوز برای وی پرونده تشکیل نشده است و به خارج از کشور رفته و هنوز بازنگشته است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که منابع خبری می گویند که بابک زنجانی 10 روز آینده اعدام می شود، گفت: من اطلاع ندارم که زنجانی دو روز، سه روز و یا چه زمانی اعدام می شود.

وی در رابطه با اینکه آیا ممکن است دادگاه احمدی نژاد علنی برگزار شود؟ گفت: این نظر قاضی است و اگر پرونده یک پرونده ملی تعیین شود ممکن است علنی تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اینکه فیلمی از دری اصفهانی جاسوس تیم هسته ای منتشر است، گفت:دری‌اصفهانی جلسات هیئت ۱+۵ را مخفیانه ضبط می‌کرده است.  حکم دری اصفهانی صادر و قطعی شده است. این فرد از جلساتی که در رابطه با مذاکرات هسته ای تشکیل می‌شد، گزارش های صوتی و تصویری تهیه می کرد.

وی در خصوص پرونده اهالی ساکن کاخ سعدآباد و خانواده هایی که اطراف کاخ زندگی می کنند، گفت: در این رابطه اطلاعی ندارم و فقط می‌دانم اختلافی بین بنیاد مستضعفان و دستگاه های دولتی وجود دارد که بنیاد مستضعفان می‌گوید چون این کاخ ها برای شاه بود، باید به بنیاد واگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص اینکه بیشتر خسارات و کشته های زلزله کرمانشاه مربوط به ساختمان های مسکن مهر بود، گفت: اینکه می‌گویند بیشترین خسارات و کشته‌های زلزله کرمانشاه مربوط به مسکن مهر است، درست نیست و اگر این گفته ها بدون سوء نیت باشد جرم نیست، اما اگر این صحبت ها با سوء نیت و ضربه زدن به شخصی باشد، جرم است.

وی در رابطه با پرونده تخلف انتخاباتی گفت: در این پرونده برای 5 نفر از جمله 3 استاندار، یک فرماندار و یک نفر هم کارمند وزارت کشور حکم صادر شده است و حکم قطعی نیست و قاضی نمی تواند در این پرونده حکم حبس صادر کند و باید مجازات را تبدیل کند.

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با مسدود کردن نرم افزار مسیریاب گفت: هنوز روی این موضوع به یک نتیجه واحدی نرسیدیم و هنوز نمی‌دانیم دشمن چگونه می تواند از این نرم افزارها علیه کشور استفاده کند. مورد دیگر این است که نمی‌دانیم آیا در داخل کشور با این نرم افزارها جرمی رخ می دهد و یا نه و تا زمانی که به یک اتفاق نظر در این خصوص نرسیم، قوه قضاییه نمی تواند تصمیم گیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در رابطه با اینکه پرونده دانیال زاده دچار اطاله دادرسی شده، گفت: در این پرونده کیفر خواست صادر نشده و یک نفر فراری است.