فقر و اعتیاد آفت جامعه هستند

محمد علی نجفی شهردار تهران صبح امروز در مراسم جشن نفس که در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز زندگی بشر کمک به رفع آلام و نگرانی هم وطنان یکی از کارهای جامعه بوده است که در همه نظام‌های دینی و اجتماعی از ان به نیکی یاد شده است.

وی ادامه داد: اینگونه فعالیت ها در گذشته فردی بوده ولی در دنیای مدورن به عنوان مسئولیت اجتماعی تلقی می شود و در بعد اجتماعی کشور فعالیت های خوبی می کند .

شهردار تهران بیان کرد: امروز در دنیا رفع فقر مهم و الویت کارها در کشورها قرار گرفته و کمک به فقر در مراحل بعدی قرار دارند تا بتوانند به ایفای نقش بپردازند.

نجفی اظهار کرد: امروزه جامعه قبول کرده که همگی در یک کشتی همسایه ایم و تفکر روشنفکران امروز این است که همه یک زندگی خوبی داشته باشیم 

فقر و اعتیاد آفت جامعه هستند

وی افزود: اگر فقر و اعتیاد حل نشود باعث آسیب جدی به همه جامعه وارد می شود و افرادی به کارهای خیر می پردازند زندگی ارام و شاد تری دارند و انجمن اهدای عضو باید جامعه را به جنبش دربیاورد و سبب جنبش اجتماعی شود .

شهردار تهران افزود: باید مقوله اهدای عضو به یک سازمان مردمی و یک حرکت اجتماعی در بیایید تا نتایج گسترده تری در این خصوص بدست بیاید.

نجفی عنوان کرد: در هریک از پارک های تهران یک دیوار یادبود از افرادی که اعضای خود را هدیه کرده اسم شان ثبت شود و یک تعهد اجتماعی برای گیرندگان اعضا باشد .

وی گفت: ما باید به فکر تقویت روح و روان شهر باشیم و اهمیت به اخلاق شهروندی مهم است زیرا ما از اخلاق شهر وندی در تهران رنج می بریم .