به گزارش افکارنیوز،سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفتوگو با فارس بیان داشت: مدتها پیش عدهای در فضای مجازی تحت عنوان مزاحمیاب با دسترسی غیر مجاز به دیتا بیسهای مخابراتی به جذب مشتری اقدام و از این طریق کسب درآمد غیرقانونی میکردند.

وی ادامه داد: با رصد و جست و جوی فضای مجازی و پیگیری مجدانه‌ کارشناسان پلیس پس از اقدامات فنی و تخصصی و اطلاعاتی، تعدادی متهمان در شهرهای مختلف شناسایی، دستگیر و با مستندات مربوط تحویل مراجعه قضایی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اذعان داشت: اطلاعات موجود در دست مجرمان به صورت غیر قانونی و بر خلاف حقوق شهروندی محسوب می‌شود و بر اساس ماده‌ ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای که انتشار و در دسترس قرار دادن اسرار دیگری بدون رضایت وی جرم است.

وی گفت: حقوق شهروندی و حفظ ضرورت‌های آن این موضوع را می‌رساند که نباید اطلاعات و شماره تماس افراد بدون رضایت آنان در اختیار دیگران قرار گیرد.

میربهرسی بیان کرد: از آنجا که احتمال می‌رود این افراد از داخل شرکت‌های اپراتوری به اطلاعات دسترسی یافتند از طریق مقام قضایی اقدام لازم در خصوص احضار انها و دیگر پیگیری های قضایی به عمل امده و دیگر جوانب این عمل خسارت بار در دست بررسی کارشناسان پلیس فتا و دادرسی جرایم رایانه‌ای قرار گرفته است.

وی گفت: پلیس فتا با افرادی که مرتکب چنین جرمی شده و اطلاعات شخصی شهروندان را به صورت غیرقانونی منتشر میکنند برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.