25 درصد ساختمان های بلندمرتبه تهران ناایمن هستند

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در بیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: میلاد حضرت رسول اکرم و ایام گرامیداشت ۹ آذر و ۶۱ آذر را تبریک عرض می کنم.

وی با بیان اینکه تقویم نیمه آذر یاد آور تدبیر و ظلم ناپذیری جوانانی است که در مسیر باورشان، از خون و جانشان گذشتند و
حماسه‌ای را خلق کردند که از صفحه تاریخ فراموش شدنی و حذف شدنی نیست، افزود: ترویج گفتمان عدالت ودموکراسی در محیط دانشگاه و اجتماع از اقدامات مهم اقشار تحصیلکرده در فضای آکادمیک و جامعه است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: دانشجویان علاوه بر علم آموزی باید فهم سیاسی و قدرت تحلیل اتفاقات پیرامون و جامعه را کسب کنند و این امر با گشایش فضا و ایجاد فضای گفتگو و مطالبه گری در جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی محقق می شود.

وی با ابراز تاسف از مهاجرت نخبگان گفت: علی رغم لزوم بهره گیری از دانش، تخصص و سایر استعداد‌های این گروه، ظرف سال‌های گذشته شاهد سرخوردگی و مهاجرت نخبگان به سایر کشور‌ها بوده ایم که لازم است تمامی مسئولان و دستگاه‌های
اجرایی کشور، علی الخصوص در شهر تهران که قریب به ٧٧٠ هزار دانشجوی نخبه از سرتاسرکشور را در خود گردآورده از این ظرفیت دانش آموختگی بهره گیرند و قدر میرزاخانی‌های امروز کشور را بدانند.

وی با اشاره به برخی از چالش‌ها و مصائب شهر تهران طی سالیان گذشته بیان کرد: طرح جامع شهر تهران پیش بینی 8.7 میلیون نفرجمعیت را برای سال ١٤٠٥ در کلانشهر تهران داشته است،اما این پیش بینی ٨ سال زودتر تحقق پیدا کرده و در حال حاضر بیم آن می رود که تهران ١٤٠٥ سقف جمعیت پذیری طرح جامع10.5 میلیون نفر را تا حد زیادی پشت سر بگذارد، بدون آنکه بستر‌های ارائه خدمات و ارتقای کیفیت زندگی تامین شده باشد.