تدوام حمایت از مبارزان فلسطینی در جهت حذف رژیم صهیونیستی

محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم نامشروع ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس کنار مسجدالاقصی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اتفاق همزمان میلاد پیامبر اکرم (ص)  افتاد و ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این اقدام شیطانی با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت بیشتر جهان اسلام علیه سلطه و اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی شد. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از بامداد نهضت اسلامی در اوایل دهه 40 در کنار همه آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و مردم غیور ایران  یعنی جهاد علیه استکبار داخلی و خارجی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین و حذف غده سرطانی منطقه یعنی اسرائیل آغاز شد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نخستین اقدام روشنگرانه در ایران، علیه اشغال فلسطین توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت و ایشان در 29 سالگی و به دلیل تبعید در سال 1342 هنگام فرار از دست عمال رژیم گذشته در تبعید خود خاصه به دلیل فشار علیه مبارزان و به دلیل تبعید امام خمینی و سرکوب قیام 15 خرداد 1342 کتاب القزبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال 1343 منتشر کرد.

وی ادامه داد: مرحوم دکتر مصدق از حج تا احمد‌آباد مستوفی با مطالعه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار پیغام کتبی ارسال می‌کند که کتاب را مطالعه کردم، حیف است این کتاب بلامطالعه باقی بماند و پولی می‌فرستند و 200 جلد کتاب هم می‌خرند که توزیع شود.