دومین عامل مرگ و میر در ایران

طرح زمستانی پلیس راهور 96 صبح امروز(دوشنبه) در پیست اسکی آبعلی با حضور پلیس راهور، هلال احمر و سازمان راهداری کشور برگزار شد.

این رزمایش که از 20 آذرماه تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت در تمام محورهای مواصلاتی کشور اجرا می‌شود.

در ابتدای این مراسم داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری کشور گفت: مجموعه راهداری با 14 هزار نفر نیروی انسانی دائمی و فصلی و بیش از 9 هزار دستگاه ماشین‌آلات، 21 هزار گشت راهداری و 650 راهدارخانه آماده خدمت رسانی است.

وی با بیان اینکه در کنار ارائه خدمات دستگاه مربوطه، نقش مردم در این میان اهمیت دارد، از مردم درخواست کرد برای انجام سفرهای زمستانی حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند و از نیروهای پلیس راه هم درخواست کرد از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ جلوگیری به عمل آورند.

در ادامه سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: 4349 نفر نیرو در 1200 پایگاه فعال هستند و 3457 خودروی امدادی در کنار 24 فروند بالگرد آماده ارائه خدمات هستند.

همچنین نوری معاونت امداد و نجات اورژانس کشور با بیان اینکه در کشور ما حمل و نقل عموما از طریق جاده ها صورت می‌گیرد، گفت: سال گذشته 16 هزار نفر در جاده‌ها جان دادند و 600 هزار نفر بر اثر جراحات ناشی از حوادث رانندگی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ بعد از سکته است، اظهار کرد: هدف از طرح امدادرسانی کاهش مرگ و میر است و به همین منظور وزارت بهداشت با 882 پایگاه شهری، 34 بالگرد و 232 آمبولانس آماده خدمت‌رسانی است.

در پایان این مراسم سردار مهری رئیس پلیس راهور کشور هدف از برگزاری طرح زمستانی پلیس راهور را برقراری نظم و انضباط ترافیکی عنوان و تاکید کرد: ارائه خدمات و امداد و نجات کاربران ترافیکی نیز از اهداف پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه 29 استان کشور برف‌گیر هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 100 گردنه در سراسر کشور برای مانور ترافیکی آمادگی پیدا کرده اند و امسال چه در طرح نوروزی و چه در طرح تابستانی ممتاز بودیم.