کشف بیش از 7  میلیارد انواع کالای قاچاق در هرمزگان

سرهنگ علی اصغر خرم روی فرمانده دریابانی هرمزگان اظهار کرد: با تلاش همه جانبه و شبانه روزی مرزبانان استان و به کارگیری تمام امکانات و همچنین همکاری، همدلی و تعامل شایسته دیگر دستگاه‌های مرتبط به ویژه دستگاه قضایی، امنیت مطلوب و قابل قبولی در مرز‌های استان حاکم است.

وی افزود: در هفته دوم آذرماه سال جاری با توجه به اجرای منظم و مستمر طرح‌های ارتقای امنیت در مرزها، افزایش ۱۹۸ درصدی کشفیات انواع کالای قاچاق در مرز‌های استان را به دنبال داشته است.

فرمانده دریابانی هرمزگان تصریح کرد: در دومین هفته از آذرماه سال جاری با تلاش شبانه روزی مرزبانان ۷ میلیارد و ۹۸۲ میلیون و ۱۱۴ هزار تومان انواع کالای قاچاق کشف، ۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۸ فروند شناور حامل کالای قاچاق توقیف، ۲۳ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹۸ درصد رشد و افزایش را شاهد بودیم.

سرهنگ خرم روی خاطرنشان کرد: کالای قاچاق کشف شده شامل ۱۳۲ هزار و ۵۰۰ پاکت سیگار،۳۴۳ هزار و ۶۴۰ پاکت انواع نوشیدنی، ۳۱ هزار و ۲۰ دستگاه انواع لوازم برقی،۲۰ هزار و ۳۱۴ ثوب البسه، ۵۹ هزار و ۱۶ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲۸۸ هزار کیلوگرم برنج و شکر و چای و هزاران قلم کالای دیگر نیز بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این مدت یک هفته تعداد ۲۲ فقره پرونده قاچاق تا سقف یک میلیارد ریال و ۶ فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال تشکیل شده است.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امنیت یک مقوله نسبی و همواره دغدغه مردم در جامعه بوده و هست، خاطر نشان کرد: امنیت و سلامت دو نیاز مهم و اصلی شهروندان است و همه موظف و مکلف هستیم همان گونه که به موضوع سلامت خود حساس هستیم در بحث امنیت نیز این حساسیت را داشته باشیم.

سرهنگ خرم روی در پایان گفت: پیامد قاچاق کالا برای کشور را رشد مصرف گرایی، تجمل گرایی و نابودی تولید ملی توصیف کرد و از مرزنشینان خواست با ارائه اطلاعات خود در خصوص قاچاقچیان، در حمایت و پشتیبانی از منابع ملی و حفظ و استمرار امنیت اقتصادی سهیم باشند.