هوای سرد تا روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور

در سه روز آینده‌ به سبب پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت نظیر تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز با تقویت جریان‌های شمالی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در دو روز آینده بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

هوای سرد تا روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور ماندگار است همچنین‌ روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا در شمال شرق بین 5 تا 7 درجه و در شمال بین 3 تا 5 درجه کاهش خواهد یافت.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به جهت افزایش سرعت باد در شرق کشور گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد دور از انتظار نیست؛ همچنین از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی دیگری، بارش در دامنه‌های زاگرس مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور آغاز شده که روز جمعه گستره و شدت بارش افزایش می‌یابد.

‌به سبب وزش باد شدید، مرکز و شرق خلیج فارس‌ فردا نیز مواج و طوفانی است حداکثر ارتفاع موج امروز بین 2 تا 2.5 متر و در روز سه‌شنبه بین 2 تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود از این رو توصیه می‌شود قایق‌های سبک و تفریحی نکات ایمنی لازم را هنگام تردد در این منطقه رعایت کنند.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و یک درجه خواهد بود.

آسمان کرمانشاه فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه 12 و 5- درجه خواهد بود.

‌میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز هفدهم آذرماه امسال 25.2 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 30.5 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 82 درصد بارش سال گذشته‌ است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی 96-97 متعلق به منطقه انزلی به میزان 48 میلی‌متر بوده است.