مولفه هایی که سبب جذب یک مقصد گردشگری می شود

 محمود ضیایی - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: توسعه گردشگری به عنوان یکی از محورهای پیشبرد سیاست های "اقتصاد مقاومتی دولت" شناخته شده است. آنچه گردشگران داخلی و خارجی را جذب یک مقصد می کند قبل از هر چیز تنوع و اصالت جاذبه های طبیعی و فرهنگی آن است.

دبیر علمی و اجرایی نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی ادامه داد: از این رو حفظ و ارتقا میراث کهن فرهنگی و طبیعی کشورمان نه تنها تضمین کننده تامین نیازهای نسل های آتی است بلکه برای استمرار بخشیدن به جریانات گردشگری امری ضروری و انکارناپذیر است.

ضیایی افزود: کشور فرانسه در جذب گردشگران بین المللی رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است. استفاده از تجارب این کشور می تواند به انتقال رویکردها و تجربه های نوین مدیریتی در زمینه بهره برداری پایدار از میراث های غنی تاریخی و فرهنگی کشورمان کمک کند. به همین دلیل در این نشست علاوه بر حضور صاحب نظران داخلی از پروفسور فلیپ بشیمون - استاد دانشگاه آونیون فرانسه نیز جهت همفکری و تبادل نظر در این مورد دعوت بعمل آمده است.

این استاد گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امیدواریم دستاوردهای این نشست که در چارچوب همکاریهای بین المللی علمی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی صورت می پذیرد ضمن بسط دانش نظری در حوزه حفظ، احیاء و ارتقاء میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان، به انتقال تجارب موفق و دستاوردهای کشور فرانسه به دانشجویان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای گردشگری در جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

گفتنی است نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی با همکاری دانشگاه آویون کشور فرانسه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در روز سه شنبه 28 آذر از ساعت 14 الی 17 برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان آزاد است.