عوامل اصلی حوادث جاده‌ای

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه بیش از 1350 وسیله نقلیه فرسوده در کشور تردد می‌کنند، اظهار کرد: در شرایط فعلی به ازای ورود هر خودرو خارجی، 6 دستگاه خودرو فرسوده اسقاط می‌شود و تردد خودروهای فرسوده تا زمانی که معاینه فنی دارند، ایرادی ندارد.

رئیس پلیس راهور کشور در خصوص امکانات پلیس راه برای کنترل راه‌ها گفت: از آنجایی که تجهیزات ما به نسبت افزایش حجم سفرها تقویت اساسی نشده و میزان سفرها بیشتر است، لذا مسئولان باید در ایام برنامه‌ریزی بودجه به این نکته توجه کنند که برای تقویت پلیس، اورژانس و هلال احمر اقدامات مناسبی را انجام دهند تا در زمینه پیشگیری از حوادث موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه تعداد خودروها از 7.5 میلیون خودرو در سال 84 به 21 میلیون خودرو در سال جاری رسیده است، گفت: شهروندان  باید توجه کنند که حادثه خبر نمی‌کند و ممکن است یک تغییر جزیی آب و هوایی موجب انسداد جاده‌ها شود، لذا باید قبل از حرکت از پلیس راه اطلاعات کافی را دریافت کنند و آخرین وضعیت جاده‌ها را مطلع شوند.

سردار مهری با بیان اینکه عدم رعایت حق تقدم، سبقت غیر مجاز،‌ عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز از عوامل اصلی حوادث جاده‌ای هستند، اظهار کرد: 70 درصد مرگ و میر جاده‌ای به خاطر این چهار مورد است.

رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه از رانندگان درخواست می‌کنم اگر کار ضروری ندارند از سفر جاده‌ای پرهیز کنند، گفت: شهروندان در صورت انجام سفر حتما تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ و پوشاک گرم و غذا به همراه داشته باشند و مخزن سوخت خودرو خود را همیشه پر نگه دارند تا اگر دچار حادثه شدند، بتوانند به سلامت از جاده‌ها عبور کنند.