سرهنگ سید محسن میربهرسی سرپرست معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتوگو با برنا اظهار داشت: افرادی که تصور میکنند دوستان در فیس بوک یا دیگر شبکههای اجتماعی دوستیابی هستند، ممکن است در عمل هکرها و کلاهبرداران اینترنتی باشند که قصد دارند اطلاعات خصوصی حساس شما را به سرقت ببرند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: شیوه‌های مورد استفاده هکرها تا حدی پیچیده شده که حتی ممکن است افراد متخصص و حرفه‌ای را هم فریب دهد و آ‌‌‌ن‌ها کلاهبرداران را به جای افرادی که واقعا دوستانشان هستند در شبکه‌های اجتماعی خارجی تایید کرده و از این طریق دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی را ممکن کنند.

سرهنگ میربهرسی افزود: هکرها برای این کار با جمع آوری اطلاعات مورد کاربر مورد نظرشان، تلاش می کنند یکی از دوستان وی که در این سایت عضویت ندارد را به عنوان هدف انتخاب کرده و او هم به علت بی توجهی نمی‌تواند متوجه واقعیت مطلب شود. در واقع، کاربر فریب خورده و دسترسی به اطلاعات حساس خود را برای هکرها ممکن می‌کند.

وی تصریح کرد: هکرها از این اطلاعات برای باجگیری، فریب، خالی کردن حساب بانکی افراد، ارسال هرزنامه و سرقت اصلاعات خصوصی و محرمانه سوء استفاده می‌کنند.

سرهنگ میربهرسی توصیه کرد: قبل از تایید افراد به عنوان دوست، ابتدا هویت واقعی آنها را شناسایی و از ارسال درخواست توسط او مطمئن شوید.