روزنامه شرق نوشت:مردی که با ضربه شوهرخواهرش نابینا شده است خواستار قصاص چشم او شد. مسوولان بیمارستانی در شیراز چند ماه قبل به پلیس خبر دادند مرد جوانی بهنام حمید در یک نزاع مجروح و یکی از چشمانش نابینا شده است. مسوول تیم درمانی به ماموران گفت: وقتی این جوان را به بیمارستان رساندند او بیهوش بود درحالیکه چشمش به شدت صدمه دیده بود، او را به اتاق عمل بردیم اما تلاشها برای درمان او فایدهای نداشت و وی از ناحیه چشم راست نابینا شده است.
کارآگاهان در ادامه به تحقیق از جوان مجروح پرداختند. او شوهرخواهرش به‌نام حامد را مسبب این اتفاق دانست و گفت: «من و دامادمان امروز - روز حادثه - بر سر موضوعی با هم مشاجره کردیم بعد او که عصبانی شده بود با سوییچی که در دست داشت ضربه‌ای محکم به چشم من زد بعد از آن بی‌هوش شدم و دیگر متوجه چیزی نبودم تا اینکه در بیمارستان به هوش آمدم و فهمیدم کور شده‌ام.»

اظهارات حمید سبب شد ماموران حامد را بازداشت کنند. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به جرمش اعتراف کرد و گفت: «من و برادرزنم سر موضوعی خانوادگی با هم بحثکردیم و حرف‌های او من را به شدت خشمگین کرد به‌طوری‌که در یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم. آن هنگام در دستم یک سوییچ بود آن را به صورت حمید کوبیدم. اصلا نمی‌خواستم صدمه‌ای به وی بزنم و به هیچ‌وجه قصد نداشتم چشم او را هدف بگیرم و این حادثه کاملا ناخواسته رخ داد و اکنون نیز به شدت پشیمان هستم.»
متهم بعد از اعتراف به جرمش بازداشت شد و پرونده مرحله تحقیقات مقدماتی را پشت سر گذاشت تا اینکه هفته قبل قضات شعبه پنج دادگاه کیفری استان فارس برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه دادند. در این جلسه نماینده دادستان جرم حامد را محرز خواند و خطاب به قضات گفت: «تحقیقات نشان داده متهم سوییچ را مستقیم به چشم شاکی کوبیده است، به همین‌خاطر جرم او عمد تلقی می‌شود و خواستار مجازات قانونی او هستم.»
در ادامه این جلسه، حمید در جایگاه حاضر شد و گفت: «دامادم بی‌دلیل به من حمله و کاری کرد که جبران نشدنی است. من وقتی در بیمارستان فهمیدم کور شده‌ام به شدت شوکه شدم و هنوز بعد از گذشت چند ماه از این حادثه نمی‌توانم باور کنم چنین بلایی سرم آمده است. او من را به عمد نابینا کرد، برای همین هم باید قصاص بشود.»
قضات در ادامه از حامد خواستند از خودش دفاع کند. او اتهام وارده را رد کرد و گفت: من باعث کوری حمید نشدهام و او به دروغ مرا گناهکار معرفی کرده است درحالیکه من هیچ ضربهای به چشم او نزدم، برای همین خواستار تبرئه خودم هستم. قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین ادامه رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موکول کردند.