10 چیز که پزشکان قلب به دوستانشان می گویند

 آیا باید آسپرین مصرف کنم؟ واقعا چقدر باید کار کنم؟ و خیلی سؤال های دیگر. به همین دلیل به متخصصان قلب و عروق سری زدیم و از آنها خواستیم تا با ما در مورد اینکه عادت های بهداشت مراقبت از قلب مطلقا چیست صحبت کنند. پاسخ های مستقیم آنها را با گفته هایی که تاکنون شنیده اید بررسی و مقایسه کنید.

غذا:

رژیم های بسیار زیادی می آیند و می روند. یک رژیم غذایی بدون گلوتن، ارزش غذایی ندارد، مگر اینکه فرد بیماری سلیاک یا حساسیت گلوتن واقعی داشته باشد. این قلب ممکن است سالم نماند. برای جلوگیری از این مشکلات لوبیا، حبوبات یا غلات کامل (که ثابت شده است برای کاهش کلسترول و تثبیت قند خون مفید هستند) را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خوردن ماهی با خواص بیشتر:

انجمن قلب آمریکا خوردن ماهی را دو بار در هفته، توصیه می کند. ماهی مانند تیلایپیا یا نارنجی خرد شده دارای اسیدهای چرب امگا 3 بدون کلسترول است که باعث کاهش تری گلیسیرید و التهاب می شود و میگو و خرچنگ که جزء ماهی دسته بندی نمی شوند. شاه ماهی، ماهی تن و آنچوی بالاترین سطح امگا 3 را دارند.

ترک نمک اضافی:

مقدار نمک مصرفی یک فرد به طور متوسط  00 1.5 میلی گرم در روز است. اما برخی مطالعات نشان می دهد که فشار خون تنها زمانی که مصرف نمک به 3500 میلی گرم روزانه برسد افزایش می یابد. اگر کلیه های شما سالم هستند، برداشتن نمک های اضافه از رژیم غذایی خود باعث سالم ماندن آن ها می شود. از غذاهای فرآوری شده که بمب های واقعی سدیم هستند اجتناب کنید.

استفاده از آسپرین:

با وجود تمام مطالعات در مورد مزایای آسپیرین برای قلب، این موضوع برای همه درست نیست. اصطلاح" آسپیرین "به نظر می رسد برای نوزادان عامل ایجاد یک خطر است. برای افراد زیر 65 سال نیز بدون هیچ گونه فاکتور خطر، آسپرین روزانه مفید نیست. زیرا ممکن است باعث خونریزی شود.

مکان های شاد را انتخاب کنید:

استرس روزانه فشار خون را افزایش می دهد و می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود. با دوستان خود شام بخورید یا به موسیقی گوش کنید. از برنامه های کاربردی استفاده کنید که فعالیت های روزانه و مفرح برای سلامت قلب مفید است.

نه گفتن به خوردن شکر:

متخصصان مغز و اعصاب، همه افراد را به خوردن غذاهای کم چرب توصیه می کنند و در عوض، تولید کنندگان مواد غذایی قندهای بیشتری را به چیزهایی مانند شیرینی و غلات اضافه می کنند. وقتی خوردن شکر بیش از حد باشد، بدن ممکن است این پیام را کاملا احساس کند. تمرکز بر پروتئین و چربی های سالم به جای کربوهیدرات های تصفیه شده برای سلامت قلب پیشنهاد می شود.

توجه به بارداری:

اکثر زنان این را نمی دانند اما بارداری می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. از آنجا که حجم خون زیاد است (جریان خون فقط به رحم هشت برابر افزایش می یابد)، بارداری مانند یک آزمایش استرس است. فشار خون بالا، پره اکلامپسی یا دیابت بارداری فرد را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

قوی کردن عضلات:

تمرینات قدرتی سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد، بنابراین شما کالری بیشتری را در حالت استراحت می گیرید. این ممکن است فشار خون و سطح کلسترول را پایین نگه دارد و به جلوگیری از سندرم متابولیک، که یک عامل خطر عمده برای بیماری قلبی است، کمک کند.

خندیدن:

خنده گزینه ی بسیار عجیبی برای حفظ سلامت قلب است. پانزده دقیقه خنده معادل 30 دقیقه فعالیت هوازی است که از لحاظ آنچه که می تواند برای سلامت قلب و عروق انجام دهد بهتر عمل می کند.

ازدواج:

مطالعات نشان می دهد که ازدواج سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. هنگامی که شما با شوهرتان مشکل دارید، احساس استرس پیدا می کنید که باعث التهابی شدن رگ ها می شود. رابطه شاد برای سلامت قلب واقعا مهم است.

هورمون های بدن را دستکاری نکنید:

درست است که خطر ابتلا به بیماری های قلب تا زمانی که با افزایش سن زنان استروژن شروع به افتادن با  شروع به کار می کند. استروژن به حفظ انعطاف پذیری شریان های ما کمک می کند و  LDL یا کلسترول بد را پایین نگه می دارد. اما مطالعات نشان می دهد که اضافه کردن استروژن مصنوعی کار نمی کند. اگر فرد در کوتاه مدت برای درمان علائم یائسگی از هورمون درمانی استفاده کند، از قلب خود محافظت نکرده است.

آجیل را برای خوردن انتخاب کنید:

 خوردن گردو، بادام، پسته به افزایش کلسترول HDL کمک می کنند و افرادی که عادت به خوردن اینگونه مواد غذایی دارند، به نظر می رسد که با بیماری های کمتر زندگی می کنند. خوردن حدود یک چهارم فنجان از هرکدام از آن ها در طول روز توصیه می شود.

ورزش:

ورزش به طور مداوم بهترین تمرین برای قلب شما است. از آن لذت ببرید.

شغل دوم:

زنانی که شاغل هستند بیشتر در معرض استرس هستند و بیشتر احتمال دارد که از بیماری های قلبی رنج ببرند. این کار باعث می شود که افراد بیشتر از غذاهای بیرون استفاده کنند که خود باعث به خطرانداختن سلامتی می شود.

گزینه های خوب:

چای سبز: برای هر فنجان اضافی که هر روز می خورید، ممکن است خطر بیماری عروق کرونر را تا 10 درصد کاهش دهید.

قهوه: با حداقل یک فنجان در روز، جوان ماندن و سالم ماندن خود را افزایش می دهید و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که خطر ابتلا به بیماری قلب را افزایش می دهد نیز کاهش می یابد.

گزینه های بد:

نوشیدنی های انرژی زا: نوشیدنی های انرژی زا با آنژین (درد قفسه سینه)، ضربان قلب نامنظم و مرگ مرتبط است.

نوشابه: یک لیوان نوشابه می تواند معادل کل قندهای روزانه شما باشد. مصرف بیش از حد آن باعث افزایش تری گلیسیرید می شود و ممکن است HDL  یا کلسترول خوب را کاهش دهد.