شناسایی 7300 ساختمان ناایمن در پایتخت

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود 7300 ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده است، اظهار کرد: بخشی از این ساختمان‌ها بسیار پرخطر، برخی پرخطر و تعدادی هم کم خطر هستند که پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی با اولویت‌بندی که صورت گرفت اخطار لازم را به آن‌ها ابلاغ کردیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه از میان 7300 ساختمان چند مورد از ساختمان‌ها و پاساژ‌ها به دلیل شدت ناایمن بودن پلمپ شدند، اظهار کرد: تقریبا 10 پاساژ در منطقه 11 و 12 در اولویت هستند که به آن‌ها اخطار داده شده و خواستیم که دستورالعمل ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این پاساژها اقدام کردند و پیشرفت‌های خوبی داشتند،گفت: چند مورد تمکین نکردند که با دستور مرجع قضایی پلمپ شدند.

صدراعظم نوری در ادامه بازار تهران را هم یکی از مکان هایی برشمرد که ناایمن شناخته شده‌اند و گفت: بازار تهران به خاطر گستردگی و تعدد مشاغلی که دارد از چالش‌های زیادی برخوردار است که رسیدگی به وضعیت آن را هم در برنامه خود قرار دادیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست، و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های کمیته ایمنی این کمیسیون شناسایی ساختمان‌های ناایمن است، اظهار کرد: از طریق سازمان آتش‌نشانی این ساختمان‌ها مورد شناسایی و بازدید قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ساختمان‌هایی که در این بازدیدها بر اساس معیارها ناایمن شناخته می‌شوند طی یک پروسه‌ زمانی مشخصی به مالکان آن‌ها اخطار داده می‌شود که ساختمان ناایمن است و باید ایمن‌سازی کنند.لذا دستورالعمل هایی را تهیه می‌کنیم و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در نهایت اگر تمکین نکنند از طریق مراجع قضایی واحد آن‌ها پلمپ می‌شود.