با این روش ها میوه و سبزیجات برای مدت طولانی سالم می مانند/عکس

برای بسیاری از ما پیش آمده که وقتی در یخچال را باز می‌کنیم با چند میوه خراب شده یا کاهوهایی که برگ های آن پلاسیده شده و یا تعدادی گوجه فرنگی کپک زده مواجه می شویم. هر چقدر هم که فاصله بین خرید صیفی‌جات و میوه‌جات را کوتاه کنیم یا از روش های مختلف نگهداری استفاده کنیم، باز هم با چند تایی از این میوه جات و سبزیجات دور ریختنی مواجه می‌شویم. بنابراین روش نگهداری و افزایش عمر میوه و سبزی در دنیای امروزی که همه چیز باید در یخچال نگهداری شوند بسیار ضروری است.

از زمانی که یک کشاورز محصولی را می چیند تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد چیزی در حدود سه هفته زمان لازم است البته این در بهترین و کوتاه‌ترین حالت می‌باشد. این مدت بهترین زمان مصرف محصول است که متاسفانه مصرف کننده از آن بهره‌ای نمی‌برد.

شخصی خلاق به نام سانتا باربارا با اختراعی جالب در این باره، با ایجاد یک پوشش مناسب برای محصولات کشاورزی می‌تواند طول عمر میوه یا سبزی را تا پنج برابر افزایش دهد. برای مثال اگر شما توت فرنگی تهیه کنید نهایتا روز سوم یا چهارم توت‌ها به شادابی روز نخست نبوده و چند تایی از آن‌ها قابل خوردن نیستند اما با پوشش اختراعی سانتا توت فرنگی تا یک هفته بعد از خرید، به تازگی روز نخست قابل مصرف است.

EDIPEEL یک پوشش و روش مناسب برای افزایش عمر میوه و سبزی

 

ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات برای مدت زمان طولانی

در اختراع جدید پوسته برای محصولات کشاورزی، از پوسته و ساقه گیاهان اضافه به عنوان یک پوشش برای محصولات استفاده می‌شود. این پوسته جدید قادر است همانند خود میوه رشد کند و شکل و خاصیت طبیعی آن را حفظ کند.

یک سال پس از راه اندازی این اختراع جالب تاسیساتی در حدود ۳۲۰ مترمربع جهت این نو آوری فراهم شد. جیمز راجرز، مدیر عامل کمپانی Business Insider می‌گوید : ” تعدادی از مزارع در جنوب کالیفرنیا، کنیا و نیجریه از این فن آوری استفاده می‌کنند. نام این فن آوری Edipeel می باشد. این کمپانی مذاکراتی برای چند مزرعه جدید دیگر در مکزیک، پرو و شیلی انجام داده است که در حال رسیدن به نتایج خوبی می‌باشد. ”

اداره غذا و داروی ایالت متحده اولین محصولات Edipeel را مورد آزمایش قرار داد و تأیید کرد. این فن آوری به طور کلی به رسمیت شناخته شده و در حال رشد و توسعه در کشورهای دیگر می باشد. همچنین به تازگی شرکت نام برده تأییدیه ای برای استفاده این فن آوری بر روی محصولات آلی دریافت کرده است.

Edipeel یک پوشش شفاف و نامحسوس است که بر روی محصولات کشاورزی مانند میوه‌جات اسپری شده تا مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشند.

پوشش خوراکی‌ها چگونه عمل می‌کند ؟

پس از اینکه یک پوشش طبیعی از جنس سبزیجات و میوه‌جات بر روی محصول اسپری شد اجازه می‌دهند تا خشک شود. این پوشش همانند یک سپر در برابر گازهای طبیعی مانند اکسیژن و اتیلن عمل می‌کند این گازها در صورت برخورد با محصولات کشاورزی سبب تخریب آن‌ها می گردد. این پوشش بر روی محصول قرار گرفته از وارد شدن اکسیژن به داخل میوه یا سبزی جلوگیری می‌کند.

فرمول Edipeel برای هر نوع میوه یا سبزی متفاوت است. اما تا کنون برای حدود سی محصول از جمله آووکادو، مارچوبه، هلو، لیمو و گلابی و . . . طراحی و اجرا شده است. قبل از آن که محصول برداشت و بسته بندی شود و به دست خرده فروشان برسد، Edipeel بر روی محصول شستشو شده اسپری می‌گردد و پس از خشک شدن در مراحل بسته بندی و حمل قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت مخترع یک محصول دیگر با نام Invisipeel نیز در دست طراحی دارد که به کمک آن محصولات کشاورزی پس از برداشت از آسیب های حشرات در امان بمانند. این محصول هنوز به صورت گسترده در معرض استفاده قرار نگرفته است اما به زودی وارد بازار مصرف می‌شود.

موز با ماندگاری بالا

ترفندهایی برای تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات برای مدت زمان طولانی

موز از جمله میوه‌هایی است که به سرعت پوستش سیاه شده و کم کم این خرابی به داخل پوست نیز نفوذ کرده و غیر قابل خوردن می‌شود. در این عکس مشاهده می‌کنید که در طی ۱۰ روز موزها به کمک فن آوری Edipeel همانند روز نخست تازه و قابل مصرف باقی مانده اند.

پوشش EDIPEEL در خدمت محصولات کشاورزی

این پوشش می‌تواند با کمک به فروشندگان محصولات کشاورزی، ضایعات را کاهش داده و مصرف کننده را در معرض فواید بی‌شمار میوه جات و سبزیجات تازه قرار دهد. همچنین فروشگاه های موادغذایی و رستوران‌هایی که در مکانی دور از مرکز شهر قرار دارند هم از این فن آوری بهره مند می‌شوند و تمامی طول سال می‌توانند از میوه و صیفی جات تازه استفاده کنند.