راه حل کارآمد برای درمان فوری تبخال

صبح از خواب بیدار می شوید، قرار مهمی دارید ولی زخمی در صورت تمام دنیا را برایتان خراب می‌کند. درد و خارش آن به کنار. انگار یک داغ روی صورت‌تان علامت گذاری شده است. خیلی وقت‌ها این زخم‌ها با سرماخوردگی های فصلی همراه با آب ریزش و تب و لرز همراه است. گاهی هم فقط قسمتی از بدن سرما می خورد. مثلا فقط معده یا کنار بینی یا روی چانه. کمی تعجب برانگیز است ولی حقیقت دارد. حدود ۴۰ درصد مردم این نوع زخم را تجربه کرده‌اند. این زخم‌ها خیلی دیر خوب می شود و هر از گاهی سروکله اش دوباره پیدا می شود.  با درمان طبیعی تبخال مقاله امروز می‌توانید آن‌ها را درمان و از بروز مجددشان جلوگیری کنید.

تقویت سیستم ایمنی

وقتی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید میکروب‌ها نمی‌توانند به بدن حمله کنند. اگر خیلی استرس دارید باید آن را مدیریت کنید. در غیر این صورت این زخم‌ها با کوچک‌ترین تغییرات آب و هوایی و ویروس‌ها و باکتری‌هایی که با خود به همراه می‌آورد دوباره و دوباره عود می‌کند. ویروس تب‌خال همیشه همه جا هست حتی در بدن شما و فقط وقتی شرایط برایش مساعد باشد ظاهر می‌شود.

پس اولین کار تقویت سیستم ایمنی و کنترل استرس است تا نه بدن ضعیف شود و نه تبخال‌ها دوباره ظاهر شوند.

بالم لب

وقتی هوا سرد یا خشک می‌شود، یا زیاد در معرض باد و نور آفتاب قرار بگیرید ویروس تب‌خال فعال می‌شود. از بالم های لب Lip Balm استفاده کنید که دارای SPF مناسبی است و برای جلوگیری از صدمه دیدن لب تولید شده است. با این روش با ایجاد یک لایه محافظتی و مرطوب مانع از بروز تب‌خال می‌شوید.

چای سبز

چای سبز با تقویت سلول های T سیستم ایمنی بدن را در مقابل ورود انواع میکروب‌ها مجهز می‌کند. حتی وقتی تب‌خال نزده اید در طی روز یکی دو فنجان چای سبز بنوشید.

قارچ

قارچ هم از مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. قارچ باعث می‌شود تا ویروس‌ها و عفونت‌های ویروسی غیرفعال شوند.

حتما قارچ را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید. بهترین شکل آن به صورت خام همراه با سالاد است.

کاهش شکر و شیرینی

از آن جا که شکر سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، بهتر است آن را تا حد ممکن از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. به جای شکر سفید، از شکر قهوه ای آن هم محدود استفاده کنید. هر نوع میان وعده ای که حاوی شکر است مثل کیک، بیسکویت، شیرینی و کلوچه را از برنامه غذایی حذف و به جای آن از میوه‌ها و سبزیجات یا میوه‌های خشک استفاده کنید.

ویتامین C

این ویتامین تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی را بدون نگرانی تا می توانید بیشتر و بیشتر مصرف کنید. خوبی ویتامین C این است که میزان اضافه دریافتی از بدن دفع می شود. پس تا می‌توانید از انواع مرکبات، کیوی، کلم بروکلی و کلم بروکسل استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای دریافت این ویتامین قائل نشوید. علاوه بر مواد غذایی ذکر شده از قرص‌های جویدنی ویتامین C استفاده کنید.

بلوبری

اگر دسترسی به به این میوه خوشمزه داشته باشید به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی اش داروی قدرت‌مندی برای از بین بردن تمام ویروس های بیماری زا محسوب می‌شود. آن را به صورت اسموتی یا در سالاد مصرف کنید.

روی

غذاهای حاوی روی یکی دیگر از روش های تقویت سیستم ایمنی بدن است. آن را در ماهی، قارچ، تخم مرغ صنعتی و گوشت بوقلمون پیدا می کنید. اگر تب‌خال دارید با زدن پماد زینک اکسید Zinc-oxide به صورت ۲۴ ساعته تب‌خال خشک و از بین می‌رود. شاید مجبور شوید دو تا سه روز روی تب‌خال پماد زینک اکسید بزنید. خوبی این کرم این است که ظاهر بد تب‌خال را با یک لکه سفید می‌پوشاند و مانع از ورود میکرب های دیگر به آن می‌شود.

روغن نارگیل

این روغن با خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی عجیب خود به سرعت التهابات را از بین می‌برد. هنگام تهیه اسموتی با دستگاه مخلوط کن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به اسموتی اضافه و میل کنید. روغن نارگیل در هوای معمولی اتاق به صورت مایع است و در هوای سرد جامد می شود.

می توانید روغن نارگیل را مستقیم روی لب‌تان بگذارید تا مثل یک پماد به سرعت تب‌خال را از بین ببرد.

روغن نعنا فلفلی

این روغن هم دارای خاصیت درمانی فوری و موثر است. فقط پس از چند ساعت استفاده از روغن نعنا فلفلی روی تب‌خال ۹۹ درصد ویروس های زخم از بین می‌رود. استفاده مکرر تا درمان کامل باعث کوتاه شدن دوره زندگی تبخال می‌شود.

خوب بخوابید

کم‌خوابی و بی‌خوابی از دیگر عواملی است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. حتی یک شب بی‌خوابی باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و بروز تب‌خال می‌شود.