در طول روز برای مراقبت از پوست چه بنوشیم؟

اگر مواد غذایی مفید برای پوست را در رژیم غذایی خود جای داده‌اید، نوشیدن مایعات را نیز به مراقبت‌های روزانه از پوست اضافه کنید. بهترین نوشیدنی‌ها برای پوست عبارتند از:

آب

آب نه تنها پوست را شاداب می‌سازد بلکه به حفظ خاصیت الاستیسیته و در نتیجه بی‌چین و چروک ماندن آن نیز کمک می‌کند. توصیه می‌شود در روز 8 لیوان آب

بنوشید.

شیر سویا

سویا حاوی موادی است که از کلاژن پوست محافظت می‌کند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد مصرف سویا در جوان ماندن پوست و جلوگیری از ایجاد چروک‌ها و نیز تیره شدن پوست تأثیر بسزایی دارد.

چای سبز

این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید مراقبت می‌کنند. چای سبز برای برطرف کردن قرمزی و ورم پوست هم مفید است.

آب انار

آنتی اکسیدان موجود در آب انار دو برابر آنتی اکسیدان موجود در چای سبز است. به همین دلیل آب انار نوشیدنی فوق‌العاده‌ای است که مواد لازم برای فعالیت فیبرو بلاست‌ها – که وظیفه تولید کلاژن را بر عهده دارند – فراهم می‌آورد و از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ایجاد چروک است.

آب مخلوط شده با تکه‌های خیار

90 درصد وزن خیار را آب تشکیل می‌دهد وبدین ترتیب مصرف خیار به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. همچنین خیار سرشار از منیزیم و پتاسیم است که برای کم کردن ورم پوست بسیار مؤثر است.