حسین نیکروش امروز در گفتوگو با فارس در ایلام اظهار داشت: مرز مهران با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی خاصی که دارد به عنوان مرز اصلی تردد زائرین ایرانی شناخته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به مسائل و مشکلات امنیتی که برای مرز خسروی متصور است اعزام زائر از این مرز ممنوع شده و تمام کاروان‌های خسروی از مرز مهران خواهند گذشت.
این مسئول اضافه کرد: با این تغییر تعداد کاروان‌های مرز مهران به حدود ۵۵ تا ۶۰ کاروان به صورت روزانه خواهد رسید.
نیکروش تصریح کرد: مسئولان استان و به ویژه شهرستان مهران از این فرصت به وجود آمده باید استفاده حداکثری کرده و زیر ساخت‌های لازم را در شهر مهران ایجاد کنند.
جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: مدیریت حج ایلام در طول یک سال گذشته حدود پنج هزار نفر از زائرین انفرادی را ساماندهی کرده و به عتبات عالیات اعزام کرده است.
وی ادامه داد: در ایام دهه نخست محرم نیز ۳۱ کاروان انفرادی توسط این مدیریت از مرز مهران ساماندهی شده‌اند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌ جریان انحرافی در استان ایلام در آستانه سفر رئیس جمهور، به دنبال لغو مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور مبنی بر ممنوعیت تردد انفرادی زوار به عتبات عالیات بوده و شیطنت‌هایی را آغاز کرده‌اند.
نیکروش تصریح کرد: امر اعزام زائر به اماکن زیارتی وظیفه ماهوی و ذاتی سازمان حج و زیارت است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان و به ویژه شهرستان مهران استفاده شود.
جانشین حج و زیارت استان ایلام گفت: مردم استان ایلام شایسته خدمت صادقانه هستند و در آستانه سفر دولت به استان وظیفه دارند مشکلات حوزه خود را به صورت شفاف عنوان کنند.
وی ادامه داد: مسئولان از ارائه آمار غیر واقعی پرهیز کنند و دنبال ارائه طرح‌هایی برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال برای استان باشند.
این مسئول اضافه کرد: مردم تشنه خدمت صادقانه هستند و باید مسئولان در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.