مدارس شبه کپر  برخی دانش آموزان خوزستانی!

 قاسم ساعدی ظهر امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان خوزستان با حضور وزیر در اهواز اظهار کرد: خوزستان در حوزه آموزش‌وپرورش باید جزو استان‌های لازم التوجه باشد. این استان قابلیت‌های مهم و استراتژیکی در بعد اقتصادی کشور دارد ولی در تعلیم و تربیت حلقه مفقوده‌ای داریم. مدارس ما در دهدز، ایذه، صیدون، لالی، هویزه و رفیع در شأن دانش آموزان خوزستان دیده نمی‌شود.

وی افزود: امروز حرف اول را در منطقه می‌زنیم ولی خوزستان در تعلیم و تربیت پروژه‌های نیمه‌کاره بسیاری از سال‌های ۸۵ و بعد از آن دارد که عمر مفید خود را از دست می‌دهند و خوزستان مستحق این بی‌توجهی نیست. استان خوزستان شرایط ویژه‌ای برخوردار است و معلمان برای خالی نماندن کلاس درس و کمبود نیروی انسانی به‌صورت دو نوبته فعالیت می‌کند؛ در نیمه دوم سال هستیم ولی اضافه‌کار و تشویقی‌های معلمان ما هنوز پرداخت نشده است.

ساعدی تصریح کرد: معلمانی که این همه دغدغه اقتصادی دارند چطور می‌توانند به خوبی در کلاس‌های درس به دانش آموزان آموزش بدهند؟ امروز در خوزستان، مدارس شبه کپری در مناطق شمالی و جنوبی استان داریم؛ در حقیقت کانکس‌های اهدایی کپر مدرن هستند و اصلاً شایسته خوزستانی‌ها نیست.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به خوزستان به عنوان یک استان غیر برخوردار نگاه کرد، بیان کرد: این استان از شاخص‌ها و بایدهای آموزش‌وپرورش جامانده است. می‌توان شکاف‌های موجود میان دانش آموزان خوزستانی با تهران و یا اصفهان را به حداقل رساند. جنوب هویزه منتهی به مرز است ولی فرهنگیان این شهر هنوز حق مرزی خود را در فیش‌های حقوقی دریافت نمی‌کنند.

ساعدی با انتقاد از اینکه برخی دانش آموزان ما فقط در یک اتاق درس می‌خوانند خطاب به وزیر گفت: باید بندی تشویقی برای احکام فرهنگیان خوزستان لحاظ شود تا به نگهداشت نیرو در این استان کمک شود. مگر وزارت یا اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان چقدر می‌تواند در مقابل تقاضای انتقالی فرهنگیان این استان مقاومت کند چون هر فرهنگی حقی برای خودش دارد.