زمان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان مشخص شد

مصطفی محبی رئیس سازمان زندان‌های استان تهران در هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سازمان زندان‌ها در بحث قانونی باید از افرادی که تحت حکم دادگاه زندانی می‌شوند نگهداری کند و علاوه بر این وظیفه اصلاح و تربیت زندانیان را هم برعهده دارد.

وی افزود: در بحث اصلاح و تربیت از ناحیه سازمان زندان‌ها اقدامات زیادی انجام و فعالیت‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی برای زندانیان در طول زمانی که در زندان به سر می‌برند، اجرا می‌شود.

محبی گفت:سازمان زندان‌های استان تهران با همکاری بنیاد رودکی و برج آزادی میزبانی جشنواره تئاتر زندان‌ها را در روز‌های 12، 13 و 14 دی ماه بر عهده دارد.

رئیس سازمان‌های استان تهران گفت:ما در زندان‌های استان تهران با بهره گیری از ۷۰ روحانی نماز‌های جماعت و کلاس‌های احکام برگزار می‌کنیم و با کمک روان‌شناسان کار‌های زیادی برای زندانیان انجام می‌شود، زیرا زاندانیان در بدو ورود به زندان مشکلات روحی و روانی زیادی دارند.

وی افزود: ما در زندان‌ها کار‌های مددکاری را اجرا می‌کنیم، زیرا زندانیان و خانواده‌های آن‌ها مشکلات بسیاری دارند.

محبی بیان داشت: در هر زندان استان تهران 3 تا 4 سالن ورزشی وجود دارد و زندانیان بنا به علاقه خود می‌توانند در رشته‌های ورزشی شرکت کنند.

رئیس سازمان‌ زندان‌های استان تهران با بیان اینکه در هر زندان استان تهران یک سالن تئاتر مجهز وجود دارد، گفت: در کل استان تهران نیز ۹ سالن تئاتر وجود دارد و با فراخوان جشنواره، ۱۳۰ اثر از سراسر کشور به جشنواره ارسال شد و در همین راستا نیز ۱۸ اثر تاکنون انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در زندان، افراد را رها نمی‌کنیم، گفت:در زندان، افراد زندانی می‌توانند در ۴۰ رشته هنری و حرفه آموزی مشغول به کار شوند. همچنین در زندان‌ها در زمینه ۴ رشته هنری تئاتر، هنر‌های تجسمی، سینما و موسیقی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان‌ زندان‌های استان تهران افزود: در راستای ارتقای فرهنگ کتابخانی ۳۳ کتابخانه در زندان‌های استان تهران احداث شده که دارای ۱۷۰ هزار کتاب است.

گفتنی است؛ هفدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور ۱۲ تا ۱۴ دی ماه در برج آزادی برگزار می‌شود.