از تهران رها شده در دهه 70 تا پایتختی آبرومند دردهه 90

گروه اجتماعی- مناظر و بوستان های بزرگ، پارک طبیعت و پارک پردیسان، پل طبیعت، فضاها و بوستان های بزرگ مثل یاس، چیتگر و امثال اینها و فضاهای سبز حواشی بزرگراه ها و بوستان های محلی از جمله ویژگی های خیلی خوب شهر تهران است که از سال 82 به بعد ساخت و تکمیل آن در دستورکار تیم مدیریت شهری قرار گرفت.

به گزارش افکارنیوز، پرویز سروری، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران می گوید: از منظر ساخت و ساز اتفاق خوبی تا پیش از دهه 80 نیفتاده بود. ما نه تنها منظره سازی مان مناسب نبود، بلکه می توان گفت خشن، ناهمگون و ناهموار بود و هارمونی لازم و خط افق یکسانی نداشت. این آن اتفاقی است که ما در شهرمان مشاهده می کردیم، اما هر جا جلوی این ضرر را بگیریم نفع است . باید بگویم در این زمینه پس از روی کار آمدن قالیباف در شهرداری این معضل با کاهش محسوس همراه بود.

در دهه 70تهران شهری رها شده بود

به اعتقاد سروری تهران نسبت به شروع دهه ۷۰ در ابعاد مختلف و حوزه های گوناگون خیلی بهتر شده و پیشرفت های قابل لمسی کرده است. در شروع دهه ۷۰ این شهر یک شهر رها شده ای بود، ولی الان در سطح شهر تهران که حرکت می کنید حداقل حضور مدیریت شهری را در جای جای این شهر می بینید و این زیبایی چهره شهر مدیون همین مدیریت است.

سروری می گوید: به نظر من شهرداری اقدامات خیلی خوبی در حوزه  سیما و منظر شهری  و فضای سبز انجام داده، لذا اتفاقات خیلی خوبی افتاده که البته هنوز تا وضع مطلوب فاصله دارد.

پرویز سروری، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب یک رویکرد شهروندمدارانه ای در تهران حاکم شد، اما اوج این موضوع و تغییر چهره و زیباتر شدن تهران را ما از سال ۸۲ تا الان مشاهده می کنیم.

به گفته وی طی این سال ها  تهران در همه عرصه ها با یک تحول بنیادین مواجه شد و می توان گفت که سطح خدمات این قدر بالا رفته که مردم نسبت به گذشته از شهرداری و مدیریت شهری انتظارات و توقعات شان بالا رفته است؛ هم در سرانه های بهداشت سلامت ما شاهد تقویت بالایی هستیم هم در سرانه های ورزشی شاهد یک تحول عظیم و بنیادی بودیم و تنها در تهران ۵۰۰ ورزشگاه چمن مصنوعی احداث شده که این به نظر من یک رقم بسیار بالایی است.

سروری معتقد است: در این ۱۰ سال یک تحول بزرگ و شگفت انگیز در پایتخت صورت گرفت. وی ابراز امیدواری کرد تیم جدید شهرداری تهران با بهره گیری از تجربیات ارزشمند مدیریت جهادی قالیباف شهر را به شکل قبال قبولی اداره و مدیریت کند.