هاشمی :تعداد دستفروشان مترو از مسافران بیشتر است

محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت امکانات سوله های مدیریت بحران برای مواجهه با زلزله احتمالی تهران گفت: مجموع سوله‌ها 105 عدد است که از این تعداد فقط 40 مورد در اختیار سازمان مدیریت بحران است که این 40 مورد  به طور کامل تجهیز شده اند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در اولین اقدام باید این سوله ها پس گرفته شود، خاطرنشان کرد: مدیریت گذشته سوله‌ها در اختیار دیگران قرار داده شده و استفاده های دیگری از آن می‌شود اما زمانی که پس گرفته شود، تجهیزات آنها انجام می‌شود.

لزوم ساخت 40 سوله دیگر در پایتخت

وی با بیان اینکه تعداد سوله‌ها باید به 150 عدد برسد، گفت: 40 سوله دیگر هم ساخته می شود.

هاشمی رفسنجانی در واکنش به خبر ضرب و شتم یک دست فروش، آن را اتفاقی بد برشمرد و  اظهار کرد: از این موارد زیاد است و در حال حاضر فقط یک مورد آن کشف شده است.

وی افزود: باید راه و روش برخورد با دستفروشان را طراحی مجدد کرد.

تعداد دستفروشان مترو از مسافران بیشتر است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساعت ماندگاری دستفروشان در مترو که بیشتر از مسافران است، بیان کرد: تعداد دستفروشان در مترو بیشتر از مسافران است.

وی با بیان اینکه مسائل شهرسازی و معماری در تهران جزء مهمترین مسائل شهر است، گفت: طرح جامع به درستی اجرا نشده و در حوزه مسائل نیازهای هفت گانه که در شهر لازم است در گزارش سالاری به خوبی به آن پرداخت نشده بود.