استانی شدن بودجه آموزش و پرورش قطعا آسیب زاست

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص «بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش»، اظهار داشت: اتفاقاتی در خصوص بودجه آموزش و پرورش افتاد که کمی نگران کننده است.

وی ادامه داد: اتفاق اول این است که بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه عمومی کشور از نظر نسبی به شدت کاهش یافته است؛ امسال آموزش و پرورش 6 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت که این میزان نمی‌تواند جبران هزینه‌های این وزارتخانه را کند و آموزش و پرورش را با چالش جدی مواجه کرده است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به استانی شدن بودجه آموزش و پرورش در سال آینده، افزود: این روش قطعاً آسیب زاست و کانون بحران‌ها را به استان‌ها منتقل می‌کند و یک استان که توانایی دارد از مرکز بودجه می‌گیرد دیگران نیز نمی‌توانند بودجه لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به کاهش بودجه بخش نوسازی مدارس کشور، متذکر شد: 30 درصد مدارس، فرسوده است و این بودجه برای نیازها کافی نیست؛ ضمن اینکه در بخش «سایر» نیز که بخش مربوط به هزینه‌های روزمره مدارس است، به شدت کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی تصریح کرد: بودجه سال آینده آموزش و پرورش راضی کننده نیست و زمینه ساز وارد شدن آسیب‌های جدی به آموزش و پرورش است.