صادرات رادیودارو به سایر کشورها

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از تاسیسات هسته‌ای تهران، گفت: امروز(دوشنبه 27 آذر) برخی از اعضای کمیسیون از قلب راکتور تاسیسات هسته‌ای تهران و همچنین از آزمایشگاه‌های تولید رادیودارو‌ها بازدیدکردند.

وی با بیان اینکه 50 نوع رادیو دارو برای تشخیص، درمان و صنعت در این آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود، افزود:این دارو‌ها به 170 مرکز پزشکی هسته‌ای در سراسر کشور ارسال می‌شود که 700 هزار بیمار از این دارو‌ها استفاده می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه این دارو‌ها به چند کشور صادر می‌شوند، ادامه داد: مصر، هند، عراق اتریش و گرجستان از جمله کشور‌هایی هستند که این دارو‌ها به آنها صادر می‌شوند.

سلیمی تصریح کرد: از ایزوتوپ‌های صنعتی تولید شده در این آزمایشگاه‌ها در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد می‌توان استفاده کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی اعضای کمیسیون متبوعش، گفت: بازدید از مرکز هسته‌ای اراک و کرج نیز در برنامه‌های اعضای کمیسیون شوراها قرار دارد.

به گزارش تسنیم، احمد علیرضابیگی، محمدجواد کولیوند، امیر خجسته، اصغر سلیمی و ابوالفضل ابوترابی از جمله اعضای کمیسیون شوراها حاضر در بازدید از تاسیسات هسته‌ای تهران بودند.