عوامل پنهان افسردگی نوجوانان که باید درباره آن‌ها بدانید

مطالعات قبلی این آمار را ماحصل استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌دانند، اما محققان یک دانشگاه در ملبورن طی مطالعات جدید اعلام کردند رشد مغزی نوجوانان با مصرف فست فود و نوشیدنی‌های انرژی زا با اختلال مواجه می‌شود که آن‌ها را به سمت افسردگی و اضطراب می‌برد. به گفته محققان، این محصولات با تحت تاثیر قرار دادن هورمون‌های دوپامین رشد مغزی این گروه سنی را تحت الشعاع قرار می‌دهد درنتیجه می‌تواند زمینه ساز خطر ابتلا به بیماری‌های روانی باشد.

تحقیقاتی که در گذشته انجام شده بود علت افسردگی و اضطراب این گروه سنی را استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی و اینترنت عنوان کرده بودند، اما این تحقیقات جدید علاوه بر تائید نتایج قبلی معتقدند در کنار استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی مصرف فست فود و نوشیدنی‌های انرژی زا نیز رشد مغزی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر امی ریکلت که ریاست این تیم تحقیقاتی را برعهده دارد، گفت: مواد غذایی ناسالم مغز نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین می‌تواند برخی بیماری‌های روانی از این همین عامل نشات بگیرد.

حتی این گروه تحقیقاتی مدعی شده اند استفاده بی رویه از فست فود و نوشیدنی‌های انرژی زا می‌تواند اثرات نامطلوبی بر قدرت یادگیری و حافظه زنان نیز داشته باشد، اما تا حصول نتایج قطعی در این زمینه تحقیقات این گروه علمی همچنان ادامه دارد.