به گزارش فارس از بندرعباس، سید نظامالدین موسوی در نشست با فعالان رسانهای هرمزگان که بخش نخست آن به بحث و هماندیشی در رابطه با جایگاه رسانهها اختصاص داشت، اظهار داشت: خبرنگاری و فعالیت در رسانه عشق و علاقه خاص میخواهد.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها در سطح ملی به دلیل برخی از مسائل سیاسی و گروهی در راستای احقاق حقوق خود و خبرنگاران انسجام لازم را ندارند، ابراز داشت: شاید باید زمانی به سمتی پیش رفت که سازمانی قوی و منسجم از حقوق صنفی رسانه‌ها و خبرنگاران دفاع کند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران طی سال‌های گذشته و بیان دلایل ناکارآمدی آن افزود: یکی از مشکلاتی که همیشه وجود داشته است این است که هر کسی خود را به راحتی روزنامه‌نگار و یا خبرنگار می‌داند و از طرفی دیگر برخی‌ها هستند که هم استاد دانشگاه و هم نویسنده و هم خود را خبرنگار معرفی می‌کنند.
به گفته وی وجود این چنین مسائلی سبب ضایع شدن حقوق خبرنگاران واقعی شده است.
موسوی اظهار امیدواری کرد رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور شاهد فعالیت منسجم صنفی حامی خبرنگاران باشند و بتوانند با قوت و اقتدار لازم هم با احترام به آرا اهالی رسانه و منافع ملی به فعالیت خود ادامه دهد.
وی افزود: رسانه‌ها باید به رقابت سالم روی آورده و به دور از تخریب با همگرایی هرچه بیشتر حرکت کنند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبقه نشریات در جنوب کشور با بیان اینکه مردم جنوب از دیرباز اهل فرهنگ، فهم، درک و تعامل بوده‌‌اند، اظهار داشت: هرمزگان و به ویژه بندرعباس شاید به نوعی از نقاطی است که برای نخستین بار با مدرنیته و مولفه‌های آن در کشور روبرو بوده است.
وی افزود: در خیلی از استان‌ها و مناطق کشور اخباری برای ملی شدن وجود ندارد اما هرمزگان از این ظرفیت برخوردار است چرا که بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های دارای شهرت خبری در این استان به طور پیوسته حضور دارند.
مدیر عامل خبرگزاری فارس ادامه داد: به اعتقاد بنده ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند با کار بر روی آنها خود را هر چه بیشتر به قله‌های پیشرفت برسانند.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از اموری که در خبرگزاری فارس از بدو آغاز فعالیت خود بدان تاکید داشته‌ام گسترش فعالیت نمایندگی‌های استانی این خبرگزاری بوده است.
وی در همین راستا یادآور شد: متاسفانه امروز بسیاری از تولیدات صدا و سیما تنها متوجه بخش شمال تهران است و باید گفت که رسانه‌ها باید به ظرفیت‌های نیروی انسانی و دیگر جاذبه‌ها و قابلیت‌های خبری استان‌های دیگر نیز توجه کنند.
به گفته مدیرعامل خبرگزاری فارس رسانه‌های سراسری عادت کرده‌اند که استان‌ها در باب خبر از بعد استثناء و شگفتی ببینند و یا اینکه بیشتر توجه به جذب رپورتاژ و آگهی‌ها از استان‌هاست.
وی با بیان اینکه مسئولان استان‌ها نباید از رسانه‌ها توقعات بیش از حد داشته باشند، گفت: مسئولان استان‌ها به تعریف و تمجید عادت کرده‌اند و در صورت انتقاد بعضا فشارهای مختلفی را به رسانه‌ها وارد می‌کنند.
در ادامه این نشست فعالان رسانهای حاضر، با مدیرعامل خبرگزاری فارس و دبیرکل انجمن روزنامهنگاران مسلمان در مورد مشکلات، تنگناها، ظرفیتها و رسانههای استان هرمزگان به گفتوگو و تبادل نظر پرداختند.