از ورزش در محیط های باز خودداری کنید

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با اشاره به ورزش کردن برخی از شهروندان در فضای سبز و پارک‌ها گفت: برخی شهروندان تصور می‌کنند فضای سبز پارک‌ها عاری از آلودگی هوا است و در آن ورزش می‌کنند، اما این مکان ها هم دارای آلودگی هوا هستند و این افراد از آلودگی هوا در امان نیستند زیرا آلودگی در تمام شهر جاری است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: در فصل پاییز و زمستان که با پدیده وارونگی دما مواجه هستیم جریان هوا برقرار نیست و چون محدوده پارک‌ها هم دارای آلاینده‌های سمی هستند،بهتر است از ورزش کردن در این محیط‌ها پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش موجب سلامت و نشاط می‌شود، بیان کرد: توصیه ما این است در این روزها که هوا آلوده است از ورزش در محیط‌های باز خودداری شود.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: فعالیت بدنی و ورزش کردن در فضای باز در ساعات اولیه صبح و شب ضرر بیشتری دارد زیرا میزان آلودگی هوا در این ساعات بیشتر است.

صدراعظم نوری تصریح کرد:کسانی که علاقمند به ورزش در فصل پاییز و زمستان هستند بهتر است در مقطعی که هوا گرم است فعالیت کنند و بهترین ساعت هم هنگام ظهر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در این روزها که آلودگی هوا شدت گرفته، در هر حالت باید از ورزش در محیط های باز خودداری کرد و گروه های سنی حساس که در شرایط خاصی هستند باید توجه کنند که وقتی شاخص آلودگی هوا به بالای 100 psi می رسد به شدت در معرض خطر هستند.