به گزارش ایرنا، 'مرضیه وحید دستجردی' عصرشنبه در جلسه دیدار مسوولان نظام سلامت نیشابور در محل تالار شهید عابد فرمانداری این شهر افزود: بزعم معاون رییس جمهوری تنها دستگاهی كه نقشه راه را تهیه كرده، وزارت بهداشت است.

وی تصریح کرد: تهیه و تدوین این نقشه می‌تواند الگویی برای سایر دستگاهها باشد.

وحید دستجردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ' کاری بکنید که اگر مردم بیمار شدند بیماران و همراهانشان جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند '، اظهار داشت: بنای ما در وزارت بهداشت این است که نظام سلامت را در قالب برنامه‌های شفاف و روشنی براساس برنامه پنجم توسعه ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: تلاش این وزارتخانه این است که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را در سراسر کشور و در همه نقاط شهری و روستایی به اجرا درآورد.

وحید دستجردی اظهارداشت: در این نظام اگر بیماران مراجعه کنند، درمان می‌شوند و اگر هم نیازی به مراجعه نبود، تیم سلامت که متشکل از یک تیم ۱۲ نفره است به خانه ‌ها مراجعه می ‌کنند و دراین سیستم بیماران کمترین وجه را برای امور بهداشتی، پزشکی و مشاوره‌ای سلامت خواهند پرداخت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این نظام، اگر بیماری از سطح پزشک خانواده به رده‌های بعدی تخصصی و فوق تخصصی مراجعه کند به ‌صورت خودکار درمان می‌شود و بساط تاخیر در دریافت خدمات درمانی و معضلاتی مانند زیرمیزی و رومیزی، از نظام سلامت و بهداشت رخت برخواهد بست.

وی اضافه کرد: امسال سال اول این برنامه چهار ساله است که باید با حمایت‌ جدی مجلس و دستگاههای دولتی اجرایی شود.

وحید دستجردی با اشاره به اینکه بر اساس سند آسایش سرزمینی، امکانات تقسیم می‌شود، گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در این منطقه نیز بر این اساس برپا شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سالجاری یکهزار و ۱۴۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی ساخته شده است، گفت: حدود یکهزار خانه بهداشت دیگر درحال ساخت است و جشن تکمیل شبکه بهداشتی درمانی کشور نیز تا پایان امسال گرفته خواهد شد.

وحید دستجردی با بیان اینکه معتقدیم ساخت فضای پردیس دانشکده و بیمارستان سوم دولتی باید در نیشابور آغاز شود، اضافه کرد: باید خیران سلامت وارد میدان مشارکت برای تکمیل امور بهداشتی و درمانی شوند.

همچنین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: ارتقای دانشکده علوم نیشابور به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از مطالبات جدی مردم این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین ' ‌حسین سبحانی نیا ' اظهار داشت: انتظار است که وزارت بهداشت و درمان با ایجاد رشته های جدید در این دانشکده، زمینه ارتقای آن را به دانشگاه فراهم کند.

وی همچنین گفت: برای تکمیل ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ' فیروزه ' حداقل پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امید است این اعتبار تامین شود.

سبحانی نیا با تاكید بر اینكه ما نگران سرنوشت موافقتهای گرفته شده برای پروژههای درمانی آموزشی نیشابور از جمله احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و پردیس دانشكده علوم پزشكی این شهرستان هستیم، تاكید كرد: موافقت این پروژه ها در ردیف طرحهای مصوب كمیسیون ۲۱۵ معاونت برنامهریزی ریاست جمهوری قرار دارد.