استخدام لحظه آخری 13 هزار نفر در دوره گذشته شهرداری کذب است

مهدی چمران رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره ادعاهای مطرح شده علیه شهرداری تهران در دوره گذشته مبنی بر اینکه در لحظه آخر 13 هزار نفر را استخدام کرده است، اظهار کرد: آنچه که گفته می‌شود باید مستند باشد. مگر می‌شود 13 هزار نفر را در شهرداری آن هم در دقیقه نود استخدام کرد، اصلا چنین چیزی عملی نیست.

وی ادامه داد: تمام پرسنل رسمی شهرداری حدود 15 هزار نفر هستند که نیروهای غیر رسمی و قراردادی هم در این نهاد فعالیت می کنند، البته تعدادی از نیروهای شهرداری با سابقه بالای 20 سال کار، باید براساس قانون رسمی می شدند.

چمران با بیان اینکه شهرداری برای رسمی کردن نیروهای با سابقه کار بالا در مجموع سه آزمون گذاشت، اضافه کرد: فکر می کنم در هر آزمون حدود 2 هزار نفر رسمی شدند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه بودجه شهرداری شفاف نبوده است، تاکید کرد: بودجه شهرداری را شورای شهر بررسی و تصویب می کند، شورای قبلی از نظر خط مشی سیاسی یک دست نبود و هر دو جناح تقریبا به نسبت مساوی در آن حضور داشتند.

چمران بیان کرد: اعضای شورا با نگاهی موشکافانه بودجه شهرداری را بررسی می کردند و تلاشمان برای بستن بودجه ای متعادل بود، بنابراین تهیه بودجه شهرداری را افراد با سابقه و کارشناس انجام می دادند که اکنون هم در شهرداری مسئول بودجه نویسی هستند.

چمران ضمن رد شائبه های مطرح شده درباره شفاف نبودن بودجه شهرداری، اظهار کرد: بودجه براساس نیاز محلات و مناطق نوشته شد و سعی کردیم عملیاتی باشد. سال قبل هم تقریبا 100 درصد بودجه محقق شد که این نشان از دقیق بودن آن دارد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم بهترین قضاوت کننده هستند و متوجه ضعف و نقاط قوت می شوند، تاکید کرد: متاسفانه در کشورمان عادت بدی داریم که هر کسی سر کار می آید به جای کار کردن، از قبلی ها ایراد می گیرد و همه نواقص را متوجه مسئولان قبل می داند، توصیه می کنم که مسئولان با پشتوانه اقدامات دوره های قبلی، روش های خود را ارتقا و بهبود ببخشند.