تشدید آلودگی هوا با زباله سوزی

زهرا صدراعظم نوری با ابراز نگرانی از وضعیت آلودگی هوای تهران  گفت: در شرایط فعلی هر نوع اقدامی که میزان آلودگی هوا را بیشتر کند مذموم است و هیچ ادله و توجیحی هم پذیرفته نیست.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: زباله‌سوزی حتی اگر از طریق دستگاه‌های زباله سوز استاندارد و با نظارت متخصصان و کارشناسان هم صورت بگیرد مورد تایید نیست و باید با شدت با آن برخورد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اظهار تاسف از اینکه عده ای در گوشه و کنار تهران به دلیل منافع اقتصادی و موضوعات مختلف زباله‌ها را به سرقت می‌برند و به صورت نامناسب و غیربهداشتی آنها را تفکیک می‌کنند، اظهار کرد: این افراد در مرحله بعدی زباله‌ها را می‌سوزانند تا بتوانند از آن منافع اقتصادی کسب کنند در حالی که این کار فضای شهر را به شدت آلوده می‌کند.

صدراعظم نوری ادامه داد: در این وضعیت ما باید نقش مردم را تقویت کنیم تا به ما به عنوان ناظر کمک کنند و هر جا که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد آن را گزارش دهند.

وی با اشاره به یکی از گزارشات مردمی مبنی بر زباله‌سوزی گفت: در زمینی که 15 هکتار وسعت داشت زباله‌ها را می‌سوزاندند که به شدت سبب آلودگی هوای آن منطقه شده بود از این رو پس از مشاهده محل و اطمینان از صحت گزارش نسبت به برخورد با این وضعیت اقدامات لازم را انجام دادیم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مراحل بررسی عوامل زباله‌سوزی در این ملک مشخص شد که زمین متعلق به یکی از دستگاه‌های دولتی است و عده‌ای افراد سودجو با ورود به این ملک اقدام به انباشت و سوزاندن زباله‌ می‌کنند که در نهایت این مسئله با اقدامات شهرداری منطقه مرتفع شد.