بنایی برای فروش تراکم و شهرفروشی وجود ندارد

محسن هاشمی رفسنجانی در پایان سی‌وسومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز و با توجه به سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) از اسقف اعظم تهران دعوت شد و وی در ادامه جلسه صحبت‌هایی را در خصوص مسائل روز مطرح کرد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گزارشی را از رویکردها و سیاست‌های این دوره از معاونت مربوطه مطرح و در نهایت نیز اعضا و نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص گزارش وی اعلام کردند. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری بنایی برای فروش تراکم و شهرفروشی وجود ندارد، گفت: با توجه به این سیاست ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در خصوص توسعه پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم. 

هاشمی گفت: بخش خصوصی ظرفیت بالقوه‌ای دارد که از این پتانسیل می‌توان در حوزه‌های مختلف و برای احداث پروژه‌های مشارکتی استفاده کرد. 

وی ادامه داد: به طور مثال ما یک میلیون پارکینگ حاشیه‌ای در شهر تهران داریم که شهرداری نمی‌تواند از آنها درآمدزایی کند و در این زمینه می‌توان با استفاده از بخش خصوصی درآمد حدود 5 هزار میلیارد تومانی را برای شهر به دست آورد. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر فضاهای زیرسطحی شهر گفت: از این فضاها نیز می‌توان برای احداث پارکینگ‌های جدید استفاده کرد که البته همه این موارد نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.

هاشمی همچنین از ورود بخش خصوصی به توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد، ما می‌توانیم از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.