وجود 7300 ساختمان ناایمن در شهر تهران

زهرا صدراعظم نوری در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات شهردار در خصوص مدیریت بحران، اظهار داشت: ساختمان‌های ناایمن در شهر بسیار زیاد است که مدیریت گذشته شهری باید نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام می‌کرد. 

وی ادامه داد: ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران قطعاً در هنگام بروز حوادث موجب مشکلات فراوانی می‌شود و امدادرسانی را در سطح شهر مختلف می‌کند 

وی با اشاره به اینکه 7300 ساختمان ناایمن در شهر تهران وجود دارد، گفت: از این تعداد 1152 ساختمان ناایمن متعلق به شهرداری تهران است که باید سازوکاری برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها اتخاذ شود. 

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در حال حاضر شهر تهران دارای ایستگاه‌های آتش‌نشانی ناایمن، پایگاه‌های مدیریت بحران و مجموعه‌های ورزشی و همین‌طور بازارهای میوه و تره‌بار ناایمن است.

نوری اشاره کرد: باید برنامه‌ای نسبت به ایمن‌سازی این فضاها و محیط‌های شهری در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه شهردار تهران در هیأت دولت حضور پیدا می‌کند درخواست شود تا ساختمان‌های ناایمن را در شهرداری تهران نسبت به ایمن‌سازی‌شان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در هنگام وقوع زلزله بیش از 6 ریشتری ساختمان‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارند آسیب جدی خواهند دید، گفت: اکثر ساختمان‌های شهر تهران بتنی و فلزی است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: 136 هزار پلاک در بافت فرسوده هنوز نوسازی نشده است که درخواست می‌شود در بودجه سال 97 یک بازه 4 ساله برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده را در نظر بگیرند. 

نوری گفت: بر اساس قانون شهرداری و دولت موظف هستند سالانه 10 درصد نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

وی به مدیریت اطلاع‌رسانی در هنگام حوادث اشاره کرد و گفت: باید یک ساوزکار قوی‌تری در مدیریت اطلاع‌رسانی به شهروندان فراهم کنیم تا حوادث به موقع اطلاع‌رسانی شود و شهروندان نیز بتوانند به درستی عمل کنند. 

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در حوادث اخیر شاهد بودیم که بعضی از دستگاه‌ها اطلاعات غلطی را در اختیار مردم می‌گذاشتند که همین موضوع باعث اضطراب و نگرانی مردم می‌شد. به عنوان مثال موش آدمخوار استرس زیادی را در بین آحاد جامعه ایجاد کرده است.