تنها پاسخگویی مسئولان می‌تواند باعث کاهش دغدغه‌های مردم شود

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی مردم حق اعتراض دارند و می‌توانند پس از دریافت مجوزهای لازم برای اعتراض خود تجمع کنند.

وی تصریح کرد: ایران کشوری دموکراتیک است و رویکردهایی بر مبنای مردم سالاری دینی را دنبال می‌کند و بر همین اساس حق تجمع و حق اعتراض برای مردم، جزء نخستین حقوق آن‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور با ابلاغ درخواست به وزارت کشور، مبنی بر تجمع، می توانند تجمع خود را برگزار کنند.

نژاد بهرام در ادامه یادآور شد: حق اعتراض و حق تجمع آزاد در قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته شده است از این رو حق دارند که پس از طرح اعتراض خود از سوی مسئولان پاسخ مناسبی دریافت کنند و بدون تردید این حقوق به همه شهروندان ایرانی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد:گاهی مردم کشور نسبت به مواردی چون آلودگی هوا، گرانی و فشارهای اقتصادی معترض هستند و طرح این اعتراض ها در بستر قانون هیچ مشکلی ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعتراض های مردمی تا زمانی که شکل خشونت به خود نگرفته است و به یک ناهنجاری اجتماعی تبدیل نشود هیچ مشکلی ندارد.

نژاد بهرام تصریح کرد: وقتی اعتراض مردم شکل خشونت به خود بگیرد و رفتارهایی چون آتش زدن و تخریب اموال عمومی را به دنبال داشته باشد، حالت آزادی برای تجمع را از دست می دهد و وارد وادی ساختار شکنانه می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: دلیل خشونت ها این است که ما آموزش دهی به مردم در بیان و دنبال کردن اعتراض ها در بستر مدنی و بر اساس قانون را درست انجام نداده ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ما در رفتارهای مدنی تازه کار هستیم و به همین دلیل ممکن است گاهی اوقات دچار خشونت های ناخواسته همچون شرایط حاکم بر شهر تهران طی روزهای اخیر شویم.

نژاد بهرام تاکید کرد: در نظر گرفتن برخی نقاط مشخص در سطح شهر برای طرح اعتراض های مدنی و تجمع، می‌تواند تا حد زیادی به کاهش خشونت کمک کند و راه حل خوبی برای این موضوع به شمار می‌رود.

وی افزود: در نهایت تنها پاسخگویی مسئولان است که می‌تواند باعث رفع نگرانی‌ها و کاهش دغدغه‌های مردم شود و این مسئولان هستند که باید بگویند چه راهکاری را برای مسائل و نگرانی های زندگی مردم در نظر دارند.