طرح جنت تعطیل نمی شود

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به توقف طرح جنت در استان البرز اظهار کرد: طرح جنت در استان البرز یکی از طرح های بسیار خوب بود که با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر، دانشگاه علوم پزشکی البرز، شورای هماهنگی و کانون درمانگران استان البرز انجام شده بود.

وی با اشاره به برنامه هایی که در راستای تحقق برنامه طرح جنت صورت گرفته بود، افزود: یکی از این برنامه‌‎ها درمان رایگان برای افراد بی بضاعت در کلینیک‌های درمانی استان بود که در این راستا بیش از 200 کلینیک برای تحت پوشش قرار دادن دو تا سه بیمار اعلام آمادگی کردند.

افشار گفت: برنامه دیگر ایجاد پوشش پیشگیری و آموزش های پیشگیرانه برای خانواه های معتادان بود، چرا که این گروه بیشتر در معرض خطر هستند که این برنامه نیز به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اختلاف کانون درمانگران اعتیاد استان البرز با وزارت بهداشت در رابطه با طرح آیداتیس اظهار کرد: متاسفانه در دوماه اخیر شاهد اختلاف نظر در رابطه با طرح آیداتیس میان وزارت بهداشت و کانون درمان گران اعتیاد استان البرز بودیم که این باعث شد طرح جنت تحت الشعاع موضوع قرار گیرد، اما به هیچ عنوان این به معنای تعطیلی بلند مدت طرح نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از فصل آشتی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و کانون درمانگران اعتیاد استان البرز خبر داد و گفت: این  نهادها در حقیقت سربازان عرصه درمان اعتیاد در کشور هستند و ما نیز به هیچ عنوان خود را مستغنی از حضور این ها نمی دانیم و باید با آن‌ها با حفظ مصالح نظام و قانون و مقررات و اولویت های ستاد نهایت همکاری را داشته باشیم.

افشار با بیان اینکه اطلاعات بیماران در سامانه آیداتیس ثبت می شود، گفت: مراکز درمانی در این سامانه باید اطلاعات بیماران (اطلاعات مربوط به مصرف موادمخدر و نه اطلاعات هویتی آن‌ها) را ثبت کنند تا بتوانیم در این مورد برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.