به گزارش مهر، نخستین همایش ملی اسلام و سکولاریسم با سخنرانی حجت الاسلام علی اکبر صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران آغاز شد.

شورای علمی این همایش سه محور را برای آن طراحی کرده است. از این رو کارشناسان و اندیشمندان محورهای سکولاریسم، کارنامه سکولاریسم و سکولاریسم و آینده را مورد بررسی قرار می دهند و در ذیل آنها مبنای نظری سکولاریسم، سکولاریسم تربیتی، فرهنگی، اقتصادی، فلسفی و معرفت شناسی و نگاه آینده جهان و جهان اسلام به سکولاریسم مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام علی اکبر رشاد، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام علی ذوعلم، حجت الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، دکتر احمد رهدار، حجت الاسلام دکتر مهدوی زادگان برخی از سخنرانهای این همایش محسوب می شوند.

نخستین همایش همایش اسلام و سکولاریسم از سوی کانون اندیشه جوان و با همکاری نهادها و سازمانهایی چون پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، مرکز پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی (صدرا)، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی (معاونت پژوهش و آموزش) برگزار می شود.