حمید پارسایی در گفتوگو با فارس، در خصوص اسناد هویتی در سازمان ثبتاحوال گفت: در پی این هستیم که اسناد هویتی را الکترونیک کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال با تأکید بر این موضوع که ۲۲ میلیون سند تاکنون اسکن شده است، گفت: بیش از ۱۵ میلیون سند در روی پایگاه ثبت احوال قابل بهره‌برداری است.

پارسایی با تأکید بر این موضوع که در استان تهران ۱.۵میلیون سند اسکن شده است، گفت: در استان خوزستان دو میلیون و ۹۰۰ سند اسکن شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۳ میلیون ایرانی از سال ۱۲۹۷ تاکنون به ثبت‌احوال مراجعه کرده‌اند، گفت: در این ۹۳ سال ۱۰۳ میلیون شناسنامه صادر شده است.

معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال ادامه داد: تعدادی از این افراد فوت کرده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان بایگانی برای این سندهای وجود دارد، گفت: بیش از ۶۰۰ واحد ثبت‌احوال داریم که همه بایگانی دارند.

به گفته پارسایی در سالهای اخیر شناسنامه‌ها به صورت الکترونیکی بوده و اسناد را در لحظه آرشیو الکترونیکی کرده‌ایم.

معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال در پاسخ به این پرسش که کل اسناد در چه بازه زمانی الکترونیک میشود، گفت: در ۴ تا ۵ سال اخیر تمام نوزادانی که به دنیا آمدند شناسنامه الکترونیکی دریافت کردند و تا ۶ ماهه اول سال ۹۲ تمام اسناد ایرانیان الکترونیک شده و بر روی سایت قابل دسترسی است.