به گزارش فارس، پیمان سنندجی با بیان این که احداث ۳ خط جدید اتوبوس های تندرو در دست طراحی قرار دارد گفت : در پهنه شمالی شهر، بزرگراه های شهید همت، شهید حکیم و شهید صدر به عنوان گزینه های احداث خطوط BRT انتخاب شده اند و بررسی های لازم در مورد این گزینه ها در حال اجرا است.

وی افزود: هم اکنون در تهران ۷ خط سامانه اتوبوس های تندرو به شهروندان خدمات رسانی می کنند و تا پایان سال مقدمات اجرایی ۳ خط جدید از این سامانه نیز انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از خطوط جدید اتوبوس های تندرو، ترمینال جنوب را به ترمینال خاوران متصل خواهد کرد که این خط نیز در دست طراحی و بررسی های کارشناسان قرار دارد.

سنندجی با تاکید براینکه سامانه اتوبوس های BRT یک شبکه به هم پیوسته است گفت: شهروندانی که وارد ای شبکه می شوند باید بتوانند در مدت زمانی کوتاه خود را به نقاط مختلف شهر برسانند و در نهایت با استفاده از خطوط فیدر به مقصد های خود برسند. حال ممکن است این خطوط فیدر، خطوط اتوبوس باشد یا تاکسی.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت : با توسعه خطوط اتوبوس های تندرو ، بر تعداد خطوط فیدر نیز باید افزوده شود . در واقع این اتوبوس های نقش حیاتی در شبکه حمل و نقل دارند ، چرا که شهروندان زمانی که از منازل خود بیرون می آید با استفاده از این خطوط می تواند خود را به شبکه اتوبوس های تندرو برسانند.