نمای ساختمان‌ها استفاده از نردبان نجات را دشوار کرده است

مهدی قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: سومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری در روزهای ششم و هفتم اسفندماه برگزار می‌شود، همچنین آخرین مهلت ارسال مقالات تا پنجم بهمن ماه است.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این همایش آن است که از طریق پتانسیل کشور بتوانیم بخشی از دانش خود را ارتقا دهیم، لذا گفتنی است در این همایش چند کشور خارجی هم شرکت می‌کنند.

قدیری عنوان کرد: در کشورهای دنیا نقش بیمه در ایمن سازی پر رنگ است، اما در ایران اینطور نیست و کمتر شاهد بیمه کردن ساختمان‌ها هستیم.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: اگر در زمان وقوع حادثه محل حریق کشف و شناسایی شود، می‌توانیم از گسترش آتش و حادثه جلوگیری کنیم. ضمنا آتش نشانی در هیچ‌ جای دنیا برای شرایط بحرانی پیش‌بینی نشده است و در زمان بحران معمولا با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات آتش نشانی رسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه است، چرا که مواردی از جمله ترافیک، تیرهای برق،‌ آویزان بودن کابل‌ها و درختان مانع رسیدن خودروها به محل حادثه می‌شوند.

قدیر‌ی بیان کرد: در طراحی نمای بیرونی اغلب ساختمان‌های تجاری و مسکونی از طرح‌هایی استفاده شده است که استفاده از نردبان نجات را برای ورود به ساختمان‌ها را غیرممکن کرده است. 

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه هر ساختمان قدیمی ناایمن نیست، گفت: کسانی که تصمیم دارند آتش نشانی از ساختمانشان بازرسی کند و نا ایمن بودن ساختمان آن‌ها را مشخص کند می‌توانند در خواست خود را به سازمان آتش نشانی ارسال کنند.