برگزاری آزمون مهارت سربازان در 10 رشته

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری اظهار کرد: آزمون مهارت سربازان در 10 رشته و در دو نوبت صبح و عصر به شکل تئوری و عملی برای سربازان داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال 100 هزار نفر و در سال ۹۷ هم ۲۰۰ هزار نفر آموزش‌های تخصصی در رشته مورد علاقه را فرا می‌گیرند.

کمالی گفت: از ۱۰۰ هزار نفر سهمیه امسال ۴۷ هزار نفر سهمیه ارتش، ۲۳ هزار نفر سپاه پاسداران، ۲۷ هزار نفر نیروی انتظامی، ۲ هزار نفر وزارت دفاع و هزار نفر سهیمه ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهد بود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ۹۰ هزار نفر برای این آزمون ثبت نام کرده اند که ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در آزمون هستند.

سردار کمالی گفت: سربازان علاقمند برای شرکت در این دوره‌ها امکان ثبت نام و شرکت در آزمون در ماه‌های بهمن و اسفند را نیز خواهند داشت.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بکارگیری سربازانی که مهارت‌های لازم را کسب کرده اند در مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است.همچنین با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت علوم نیز توافقاتی صورت گرفته تا نیرو‌های مسلح را در این زمینه کمک کنند.

رئیس اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: همچنین بر اساس توافقی که با وزارت تعاون صورت گرفته، قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ مربی برای مهارت آموزی سربازان تربیت شوند که نخستین آزمون تربیت مربی ۱۳ بهمن برگزار می‌شود و به پذیرفته شدگان مدرک مربی گری اعطا می‌شود. همچنین ۱۵۰۰ سرباز مربی نیز که تخصص لازم را دارند در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا به عنوان مربی معرفی شوند.

کمالی افزود: برای سربازانی که دوره‌های مهارت آموزی را بگذرانند تشویق‌هایی در دوران خدمت در نظر گرفته شده است. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در رویکرد جدید خدمت سربازی قرار است سربازان ضمن دفاع از حریم امنیتی کشور در دوران خدمت توانمندی و مهارت‌های لازم را کسب کنند، به نحوی که پس از پایان این دوران بتوانند به راحتی در بازار کار مشغول شوند.