چه تعداد کارت منزلت برای بازنشستگان صادر شده است؟

عباس رشیدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد:کارت منزلت اجتماعی بازنشستگان به منزله کارت شناسایی و هویتی افراد بازنشسته به شمار می رود.

وی ادامه داد:از سال گذشته کار ثبت نام و واگذاری "کارت منزلت بازنشستگان" در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور شروع شده است و تا کنون بیش از 300 هزار بازنشسته برای دریافت کارت اقدام و کارت فوق را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که صندوق بازنشستگی کشوری با سازمان میراث فرهنگی کشور انجام داده است، بازنشستگان می توانند با ارائه کارت منزلت بازنشستگی خود از اماکنی چون باغ موزه ها و سایر اماکن تفریحی و فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، به صورت رایگان بازدید کنند و از خدمات رفاهی مجموعه های طرف قرارداد بهره مند شوند.

رشیدی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تکریم بازنشستگان و برخورداری آنان از امکانات رفاهی سایر مجموعه ها در کشور، در صدد است تا تفاهم نامه هایی با مجموعه هایی چون شهرداری ها و سازمان های مشابه برای استفاده رایگان بازنشستگان از خدمات رفاهی و تفریحی مراکز زیر مجموعه آنها به امضاء برساند.

وی با بیان اینکه استفاده رایگان بازنشستگان از مراکز تفریحی برای صندوق و مجموعه های طرف قرارداد، بار مالی قابل توجهی در بر دارد، ادامه داد: برخی از مجموعه ها مثل مدارس ورزش که سالن های ورزشی و اماکن تفریحی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند،به دلیل بار مالی از این طرح استقبال نمی کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: تمام مراکزی که از زیر مجموعه های سازمان میراث فرهنگی به شمار می روند و به بخش خصوصی واگذار نشده اند، ملزم به پذیرش و ارائه خدمات رایگان به دارندگان کارت منزلت بازنشستگی هستند.

رشیدی افزود: با واگذاری کار ثبت نام و ارائه کارت منزلت بازنشستگان به دفاتر پیشخوان دولت، بازنشستگان به راحتی و در کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین زمان می توانند به دفاتر فوق مراجعه و نسبت به دریافت کارت فوق اقدام کنند.