امسال آلوده تر از سال گذشته!

تردد وسایل نقلیه آلاینده که عامل 85 درصد آلودگی هوا هستند نیز در معابر شهری بیشتر شده که آمار افزایش تولید خودرو در کشور، این نکته را تایید می کند. خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های کاربراتوری و موتورسیکلت‌ها در این زمینه جزو اصلی‌ترین منابع آلاینده تهران هستند.

در 20روز گذشته از زمستان سال جاری هوای تهران 7روز سالم، 12 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است.

 نتایج پارامترهای هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده وزش باد مؤثر با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه در برخی ساعات روز چهارشنبه است. 

به تدریج در روز پنجشنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده می شود و برای برخی ساعات وزش باد موثر پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه، در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود. 

همچنین دما طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس بوده و پیش بینی می شود روز پنجشنبه وضعیت کیفیت هوا به طور نسبی بهبود یابد و شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار گیرد.