به گزارش سلامت، پس باید راه های پیدا کرد که در هوای آلوده تهران و شهرهای بزرگ زنده ماند. اولین راه خارج نشدن از خانه است که همیشه توصیه می شود. اما این راه، می تواند زندگی را مختل کند. ماسک هم فایده ای ندارد. پس باید راه دیگری پیدا کرد؛ خوردن برخی موادغذایی.

هوای آلوده البته برای گروهی از بیماران خطرات بیشتری دارد؛ بیماران ریوی، قلبی، کلیوی، خونی و سرطانی. اما دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه معتقد است با تغذیه مناسب می توان از اثرات مخرب آلودگی هوا کاست.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت، او گفت: آلودگی هوا به کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و بیماران ریوی آسیب می‌رساند و تغذیه صحیح می‌تواند از عوارض آلودگی هوا در بدن جلوگیری کند، همچنین تغذیه صحیح، متعادل و کافی سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کند. افرادی که به کم‌خونی مبتلا هستند بیشتر در معرض تضعیف سیستم ایمنی بدن قرار دارند به همین دلیل مصرف مواد غذایی که موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود، می‌تواند اهمیت داشته باشد.
به گفته عضو هئيت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران مصرف موادغذايي حاوي ويتامين C ، بدن را تقويت ميكند همچنين مصرف شير ميتواند راديكالهاي موجود در هواي آلوده را خنثي كند: مواد حاوي آنتي اكسيدان از حمله به سلولهاي بدن پيشگيري ميكند. همچنین مواد غذايي مانند ميوهها و سبزيها براي تقويت سيستم ايمني بدن مفيد است.